• Ploieştenii vor fi nevoiţi să se înarmeze cu… răbdare!

Anul 2013 a fost, pentru municipiul Ploieşti şi pentru judeţul Prahova, anul semnării contractelor de finanţare din fonduri europene, în mod special prin intermediul Polului de Creştere Ploieşti-Prahova. Nu mai puţin de şapte contracte de finanţare au fost semnate de către autorităţile prahovene (cinci de către Primăria Ploieşti, unul – de către Consiliul Judeţean Prahova şi încă unul, în parteneriat Primăria Ploieşti-Consiliul Judeţean Prahova) pe Polul de Creştere Ploieşti-Prahova, în cursul anului care se apropie de sfârşit.

De altfel, anul 2013 a fost cel mai „productiv” din acest punct de vedere, pentru că au fost semnate cele mai multe contracte de finanţare prin Programul Operaţional Regional Axa 1, sumele solicitate în acest an numai din fonduri europene ridicându-se la aproximativ 360 de milioane de lei. Dacă avem în vedere şi cofinanţarea proiectelor care au trecut de etapa de contractare în anul 2013, se poate spune că Polul de Creştere Ploieşti Prahova a reuşit performanţa aducerii în stadiul de implementare – pe parcursul anului care mâine se încheie – a unor obiective de peste 100 de milioane de euro!
Prin urmare, 2013 poate fi considerat anul contractării, iar 2014 va fi anul executării lucrărilor. Pentru că – potrivit graficelor de finalizare a proiectelor europene finanţate prin Programul Operaţional Regional 2007-2013 – până în luna decembrie 2015 toate lucrările vor trebui obligatoriu încheiate, anul 2014 va fi unul în care, din multe puncte de vedere, Ploieştiul va deveni un adevărat şantier. Liniile de tramvai – 101 şi 102 – vor intra în reabilitare şi modernizare. Asta înseamnă că ploieştenii vor fi obligaţi să aibă răbdare şi să se descurce în traficul dificil care va urma demarării lucrărilor în cele patru etape pentru căile de rulare ale tramvaielor. Timp de aproape doi ani, adică până la sfârşitul lui 2015, cu aproximaţie, Ploieştiul va fi un şantier prin care vom fi nevoiţi să ne descurcăm. Una peste alta, cum orice lucrare importantă presupune şi crearea unui disconfort – în special lucrările la infrastructura rutieră – ploieştenii vor fi obligaţi să-şi ia inima-n dinţi şi extraveralul în buzunar pentru a trece cu bine de această perioadă dificilă în trafic.
Nu numai liniile de tramvai vor fi lucrările de anvergură la Ploieşti, anul viitor. În parteneriat cu Consiliul Judeţean Prahova, va fi în implementare un alt proiect major de infrastructură: pasajul de lângă Gara de Vest, care va face mult mai accesibilă trecerea spre zona Ploieşti Vest şi platforma industrială Brazi. Mulţi dintre cei care tranzitează această zonă ştiu cât de importantă este construirea acestui pasaj, care le va face viaţa mai uşoară, prin scăderea timpului de trecere a autovehiculelor prin această zonă. Conform proiectului, lucrările vor consta în extinderea străzii Mărăşeşti de la două la patru benzi, construirea unui pod în lungime de 471,34 m, în zona Gării de Vest, peste cinci linii de cale ferată. De asemenea, investiţia va cuprinde amenajarea de piste pentru biciclete, dar şi de trotuare, pentru pasajul suprateran şi drumurile de acces care vor fi construite urmând să se realizeze sistem de canalizare pluvială, iar la final, se vor monta noi stâlpi de iluminat. Viitorul pasaj va urma să asigure legătura municipiului Ploieşti cu DN1, cu tronsonul de autostradă Bucureşti-Ploieşti, cu localitatea Târgşoru Vechi, dar şi cu zona industrială Ploieşti Vest şi cu platforma industrială Brazi.
Nu în ultimul rând, un alt pasaj – de această dată construit printr-un proiect al Consiliului Judeţean Prahova – cel de la Păuleşti, va avea şanse să ajungă într-un stadiu avansat, în cursul anului 2014, având în vedere că, în acest caz, lucrările au demarat încă de la începutul toamnei lui 2013.
Veşti bune vin la încheiere de an de la primarul Ploieştiului, Iulian Bădescu, cel care a anunţat, recent, că – în sfârşit – a scăpat de datoriile pe care le acumulase municipalitatea din cauza restanţelor la plata constructorilor cu care Primăria Ploieşti a încheiat contracte de lucrări în mandatul trecut. Astfel, anul 2014 pare să fie mai bun din punct de vedere financiar pentru Ploieşti, cel puţin văzut în perspectivă.
Violeta STOICA