Spectacolul ,,Fantoma de la Operă” de Andrew Lloyd Webber, o producție muzicală de referință, adaptată în 14 limbi, distinsă cu peste 70 de premii importante și vizionată de peste 130 de milioane de spectatori din întreaga lume, va avea premiera la Teatrul de Operetă și Musical ,,Ion Dacian” în data de 24 ianuarie 2015, ora 19.00. Spectacolul pus în scenă la București reprezintă un dublu eveniment: premiera națională a unui musical care a scris istorie în rândul producțiilor de gen, dar și acordarea drepturilor de producţie pentru un spectacol diferit de celelalte adaptări ale versiunii originale, de către The Really Useful Group Theatre Company Ltd., compania deţinătoare a drepturilor de autor, cu sediul în Londra (Marea Britanie). Musicalul ,,Fantoma de la Operă” este pus în scenă de către regizorul australian Stephen Barlow, cu ajutorul unei echipe de creație din care fac parte artiști români și străini, și are drept protagoniști actori, vedete pop și soliști de operă din România. Reprezentanții Teatrului de Operetă și Musical au anunțat pe site-ul oficial al instituției că, datorită epuizării în mai puțin de două ore a biletelor la primele reprezentații ale musicalului ,,Fantoma de la Operă” – de pe 24 și 25 ianuarie, precum și datorită numărului mare de solicitări primite, vor avea loc încă două reprezentații, în 27 și 28 ianuarie 2015, ora 19.00. Biletele pot fi achiziționate de la Casa de bilete a Operei Naționale Bucureşti, zilnic, între orele 9.00-13.00 şi 15.00-19.00 sau online pe https://bilete.opereta.ro/.
Elevii trebuie să poarte semne distinctive
Fiecare unitate de învăţământ trebuie să stabilească pentru elevi cel puţin un semn distinctiv pentru creşterea siguranţei, prevede Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar, elaborat de Ministerul Educaţiei. Acelaşi regulament prevede şi existenţa unei Comisii pentru prevenirea şi combaterea violenţei în fiecare şcoală, care să adopte anual un Plan operaţional al unităţii şcolare privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar. Comisia are obligaţia de a colabora cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu reprezentanţii Poliţiei şi ai Jandarmeriei pentru a creşte siguranţa în şcoală. Totodată, în fiecare unitate şcolară se stabilesc, potrivit regulamentului, condiţiile de acces pentru personal, elevi şi vizitatori. În urma consultării Consiliului reprezentativ al părinţilor şi a Consiliului reprezentativ al elevilor, Consiliul profesoral din fiecare şcoală trebuie să stabilească pentru elevi cel puţin un semn distinctiv, cum ar fi: ecuson, uniformă, eşarfă sau altele asemenea. Semnele distinctive vor fi comunicate Poliţiei şi Jandarmeriei. Regulamentul şcolar prevede și care sunt actele de violenţă care pot apărea în școli, de la violarea secretului corespondenţei (accesarea fără consimţământul persoanei a calculatorului, telefonului mobil etc.), discriminare, insulte şi ameninţări grave şi repetate şi lăsarea fără ajutor sau lăsarea fără ajutor prin omisiune de înştiinţare, până la violenţe fizice. Introducerea unor persoane străine în incinta şcolii, alarma falsă, incendierea şi tentativa de incendiere, introducerea armelor în spaţiul şcolar, dar şi consumul sau traficul de alcool sau stupefiante în şcoală sunt considerate atentat la securitatea unităţii şcolare. Totodată, în unitățile de învățământ trebuie să existe comisii pentru prevenirea şi combaterea discriminării şi promovarea interculturalităţii, potrivit aceluiaşi regulament şcolar.