Subcomisar Costin Tatuc, seful Serviciului Politie Rutiera Prahova
Circulatia pe DN1 se desfasoara, cu restrictii, pana in 2006
– Pana pe 31 decembrie 2006, pe drumul national DN1(E 60), mai exact pe sectorul Bucuresti- Ploiesti- Brasov, functioneaza unele restrictii de circulatie. Despre ce anume este vorba si care este motivul restrictiei?
– Restrictia de circulatie pentru vehiculele rutiere, altele decat cele destinate exclusiv transportului de persoane, in perioada amintita si in zilele de luni-vineri, survine in baza unui Ordin comun al ministrului Transporturilor si, respectiv, cel al Administratiei si Internelor. Potrivit acestuia, restrictia vizeaza doua categorii de vehicule: cele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, pe sectorul DN1 Bucuresti (intersectia DN1, km 7+418, Str. Ion Ionescu de la Brad – Bd.Aerogarii) – Barcanesti (intersectia DN1, km 53+650 – DN 1A, km 70+550); cele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone, pe sectorul DN1 Ploiesti (intersectia DN1, km 67+248-DN 1B)- Brasov (intrare municipiu, DN1, km 159+600). Restrictia are ca principal scop fluidizarea traficului si limitarea intensitatii acestuia, precum si protectia unor sectoare de drumuri.
– Pentru ca decizia ministeriala sa fie respectata de conducatorii auto, este nevoie si de o semnalizare rutiera corespunzatoare. S-a realizat sau nu aceasta, domnule subcomisar?
– Atat semnalizarea rutiera, cat si cea de orientare pentru informarea participantilor la trafic, cu privire la rutele ocolitoare, cad in grija Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale. O buna parte dintre panourile avertizoare au fost deja montate, actiunea urmand a se incheia, din cate am fost asigurati, pana la sfarsitul lui noiembrie.
– Ordinul in discutie prevede si exceptii?
– Da, potrivit acestuia, este permisa circulatia si a altor categorii de vehicule decat cele amintite – cum ar fi cele care transporta marfuri perisabile – dar numai pe baza autorizatiei speciale nominale de circulatie. Aceasta va fi eliberata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, impreuna cu Directia Politiei Rutiere. Autorizatia speciala nominala de circulatie este valabila numai in original, pentru vehiculul nominalizat, in perioada si in conditiile inscrise in aceasta. Autorizatia speciala nominala de circulatie nu este transmisibila si nu poate fi eliberata cu mai mult de 10 zile calendaristice inainte de prima zi de valabilitate.
– Ce consecinte suporta soferii care incalca Ordinul?
– Acestia risca sa fie sanctionati contraventional cu amenda cuprinsa intre 30 si 40 de milioane de lei vechi.
Dumitru CONSTANTIN