Ana Maxim

Fundaţia pentru o societate deschisă şi Centrul Parteneriat pentru Egalitate au organizat recent, la Câmpina, atelierul ,,Stereotipurile de gen în cultura românească” – primul eveniment dintr-o campanie de conştientizare cu privire la combaterea stereotipurilor de gen şi promovarea egalităţii de şanse. Cu această ocazie a fost prezentat un studiu realizat de către Melania Medeleanu, Irina Margareta Nistor, Marian Popescu şi Mircea Vasilescu, ce analizează influenţa stereotipurilor prezente în mass-media, cinematografie, teatru, literatură. 20 de participanţi – profesori şi profesionişti din domenii variate – au încercat să decodeze stereotipurile de gen din mass-media şi să discute efectele acestora asupra evoluţiei personale. Din perspectiva discriminării de gen au fost analizate domenii precum educaţia, sănătatea şi piaţa muncii din România. Participanţii au conchis că, într-adevăr, stereotipurile de gen au fost parte integrantă a socializării, educaţiei şi culturii din ţara noastră, însă în ultimii ani există progrese vizibile la nivelul conştientizării şi interesului faţă de egalitatea de şanse. ,,Din punct de vedere al stereotipurilor de gen, atât educaţia pe care o primim în familie şi în şcoală cât şi mass-media ne oferă indicii despre statutul şi rolurile pe care îl au femeia/bărbatul în societate, care sunt activităţile care îi reprezintă, ce comportamente sunt acceptate, respectiv amendate la nivel social”, au declarat organizatorii. Proiectul ,,Integrarea şi promovarea femeilor pe piaţa muncii” – finanţat cu fonduri europene – se desfăşoară pe o perioadă de 18 luni, beneficiar fiind Fundaţia pentru o societate deschisă.
Acesta se derulează în parteneriat cu Fundaţia Pentru Incluziune şi Coeziune Socială, Centrul Parteneriat pentru Egalitate, Asociaţia Centrul Umanitar TISO şi Fondazione Casa della Carità Angelo Abriani din Italia.