D. Constantin

În ultimii 25 de ani, nu credem să mai fi existat în România vreo situaţie în care, nici după a VII-a rundă a unei licitaţii publice cu strigare, obiectivul economic în cauză să nu fi fost închiriat de cineva! Astfel stau lucrurile, din nefericire, cu cele 29 de secţii de cale ferată neinteroperabile (auxiliare), însumând o lungime de 1.016,2 kilometri, care fac parte din infrastructura feroviară publică a ţării noastre şi administrată de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.
Ultima rundă a acestei licitaţii a avut loc vinerea trecută, la sediul Bursei Române de Mărfuri, iar dintre cele 29 de secţii oferite spre închiriere şase traversează judeţul nostru. Este vorba, aşa cum am mai scris, despre rutele Ploieşti Vest – Târgovişte Nord– Fieni- Pietroşiţa; Diţeşti – Gura Palăngii; I.L. Caragiale – Diţeşti – Moreni; Ploieşti Nord – Măneciu; Câmpina – Câmpiniţa – Telega; Ploieşti Sud – Armăşeşti. Conform condiţiilor menţionate în documentaţie, la licitaţia respectivă se puteau înscrie persoanele juridice române având calitatea de operatori licenţiaţi de transport feroviar, care aveau posibilitatea închirierii uneia sau a mai multor secţii de circulaţie, aflate pe raza diverselor sucursale regionale de cale ferată. „Din motive inexplicabile, niciun operator economic nu s-a arătat interesat, nici de această dată, să achiziţioneze caietul de sarcini. Aşa că ne vedem puşi în delicata situaţie de a programa o nouă rundă a acestei licitaţii publice”, ne-a declarat, ieri, Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.
Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Operatorii economici care vor fi desemnaţi câştigători „au obligaţia de a prelua şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia aferentă, pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii”, se precizează în comunicatul companiei CFR SA.