C. D.
Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a lansat, săptămâna aceasta, un serviciu telefonic de informare TelVerde. Numărul la care pot suna gratuit persoanele interesate este 0 800 86 86 22, apelabil din oricare rețea, serviciul fiind disponibil de luni până vineri, între orele 09.00-22.00. Prin intermediul acestui serviciu telefonic, cetățenii pot obține informații specifice domeniilor gestionate de MMFPSPV, și anume: politici publice; pensii și asigurări sociale; asistenţă socială; protecţia persoanelor cu dizabilități; protecţia drepturilor lucrătorilor; protecția sănătăţii şi securităţii în muncă; protecţia drepturilor copilului adopții; legislația muncii. Scopul acestui serviciu este acela de a facilita accesul cetăţenilor la informaţiile din domeniul social, în vederea creşterii transparenţei administraţiei publice şi a creșterii încrederii cetăţenilor, prin simplificarea barierelor administrative şi prin reducerea timpului alocat furnizării acestor servicii. TelVerde va funcţiona utilizând o bază de date formată dintr-un set de întrebări frecvente şi răspunsuri clare pentru fiecare domeniu în parte. Răspunsurile furnizate de către operatorii call-center-ului sunt elaborate de MMFPSPV și vor fi actualizate permanent în funcție de feed-back-ul primit din partea cetățenilor. În cazul în care răspunsurile la întrebările formulate de public vor necesita un timp de consultare cu experţi ai ministerului, solicitarea va fi transmisă electronic persoanelor abilitate din cadrul MMFPSPV şi va fi soluționată conform procedurilor de comunicare aprobate. De asemenea, trebuie precizat că, anul trecut, MMFPSPV a primit 38.892 scrisori oficiale şi petiţii în baza OG nr. 27/2002 și alte 460 solicitări în baza Legii 544/2001. Tot în 2013, au fost soluţionate 1.123 petiţii adresate de către cetăţeni pe contul pilot de facebook al MMFPSPV și au fost acordate 230 audienţe. Ca urmare, ţinând cont de numărul mare de solicitări, la nivelul instituţiei s-a decis că e necesară implementarea serviciului TelVerde, care s-a realizat cu ajutorul fondurilor UE.














