Copiii mici care sunt expuşi la religie întâmpină dificultăţi în diferenţierea faptelor de ficţiune, potrivit unui nou studiu publicat în revista Cognitive Science.
Cercetătorii le-au prezentat copiilor de 5 şi 6 ani, atât din şcolile publice, cât şi din cele parohiale trei tipuri diferite de poveşti: religioase, fantastice şi realiste. Aceştia au încercat să măsoare cât de bine pot copiii să identifice poveştile narative cu elemente imposibile cum sunt cele ficţionale. Studiul a descoperit că dintre 66 de participanţi, copiii care mergeau la biserică sau fuseseră înscrişi într-o şcoală parohiala au fost mult mai puţin capabili să identifice elementele fantastice, spre deosebire de ceilalţi, relatează HuffingtonPost. „În ambele studii, copiii expuşi la religie au fost mai puţin capabili să judece personajele din poveştile fantastice aşa cum erau prezentate, apelând mai mult la realitate şi mai puţin la imposibil decât copiii care nu erau religioşi”, se arată în studiu. Autorii studiului sugerează că „învăţătura religioasă, în special expunerea la poveştile
cu miracole, determina copiii să aibă o receptivitate mai generica faţă de imposibil şi o mai mare acceptare a faptului că imposibilul se poate întâmpla, în ciuda relaţiilor cauzale obişnuite”.
Acasă Sanatate pentru trup si suflet Copiii expusi la religie au dificultati in a distinge realitatea de fictiune














