„De astazi, cartea de identitate se poate elibera si în regim de urgenta”
– Doamna Mihaela Cernatescu, ce noutati aveti pentru cetateni in ceea ce priveste eliberarea documentelor de identitate?
– Incepand de astazi, ploiestenii, dar si locuitorii celor 23 de localitati care sunt arondate Serviciului de evidenta a persoanei Ploiesti, pot intra in posesia cartilor de identitate, in sistem de urgenta. Conform unei hotarari a Consiliului Local Ploiesti, serviciul nostru, care functioneaza in sediul Scolii de soferi, pe Soseaua Vestului, elibereaza cartile de identitate in regim de urgenta, ceea ce inseamna trei zile.
– Ce a determinat aplicarea acestei masuri?
– Chiar solicitarile cetatenilor, in special ale acelora care au drept de munca legal in strainatate, care ne-au sugerat ca sunt dispusi sa plateasca o taxa de urgenta – ca pentru pasapoarte – numai sa intre in posesia documentului de identitate, intr-un termen mai scurt, fata de termenul legal care este de 14 zile.
– Ce trebuie sa faca solicitantul care vrea sa obtina buletinul mai repede?
– Eliberarea documentelor de identitate in regim de urgenta se face la cerere. Cetateanul trebuie sa vina in audienta, cu documente care sa justifice aceasta solicitare. Daca i se accepta cererea, documentele necesare sunt: actul de locuinta, certificatele de nastere si de casatorie – in original si copie xerox; taxa platita la Trezorerie – in valoare de 65.000 de lei vechi, pentru eliberarea cartii de identitate, certificata prin chitanta, plus o taxa de urgenta in valoare de 500. 000 lei vechi; timbru fiscal de minimum 3000 lei vechi si cererea, care se completeaza la Serviciul de evidenta a persoanei. Solicitantul poate veni personal in audienta, sau poate fi reprezentat de altcineva, prin procura.
– Cum stiti, cetatenii sunt obligati sa alerge pe la tot felul de ghisee, pentru plata taxelor, si apoi sa se intoarca pe Soseaua Vestului. Nu cumva va dura mai mult alergatura, decat cele 3 zile, cate sunt necesare pentru obtinerea documentului in regim de urgenta?
– In ceea ce ne priveste direct, noi avem program prelungit cu publicul, nu doar dimineata, ci si dupa-amiaza: luni si miercuri: 9.00-19.00; marti si joi; 9.00-17.00; vineri si sambata:9.00-14.00. Cu plata taxelor, este, intr-adevar, o problema. Initial un ghiseu al Trezoreriei a functionat pe str. Vasile Lupu, dar a fost mutat, de aproape o luna, pe str. Aurel Vlaicu. Tocmai de aceea, pentru a nu mai plimba oamenii pe drumuri, am solicitat infiintarea unui ghiseu al Trezoreriei chiar in incinta sediului institutiei noastre, mai ales ca exista si spatiu. Sunt semnale ca s-ar rezolva solicitarea noastra, dar nu stim cu ce data.
Nicoleta DUMITRESCU