F.T.
Potrivit unui comunicat al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), în primul semestru al anului curent, instituția a primit 9.206 petiții. Dintre acestea, cele mai multe – 8.093 –
au fost înregistrate în sectorul Asigurărilor-Reasigurărilor, iar celelalte, în sectorul Pensii Private și în cel al Instrumentelor și Investițiilor Financiare (344).
Potrivit documentului citat, în ceea ce privește petițiile înregistrate în sectorul Asigurărilor – Reasigurărilor, numărul total de petiții include, printre altele, și reveniri/completări la petiții deja analizate, solicitări care nu intră în sfera de competență a ASF, solicitări referitoare la obiectul de activitate al altor direcții de specialitate din cadrul ASF și care au fost predate acestora, solicitări de informații care au fost analizate și soluționate separat.
În documentul de presă se mai arată că aspectul cel mai des reclamat de către petenți în semestrul I din 2015 a fost neplata/plata parțială a despăgubirilor/valorilor de răscumpărare solicitate de către asigurați/păgubiți (în 4.328 de cazuri), acestea reprezentând un procent de 84,86% din total. Printre alte aspecte sesizate s-au mai numărat solicitări de recalculare a valorii despăgubirilor, respectiv nerespectarea condițiilor contractuale / normelor RCA.
Totodată, pe segmentul asigurărilor obligatorii RCA și Carte Verde, cele 3.687 petiții înregistrate şi soluţionate în semestrul I 2015 reprezintă aproximativ 0,09% din numărul contractelor RCA încheiate (4.020.771) și, respectiv, 2,75% din numărul dosarelor de daună RCA avizate și nelichidate (133.695).
Reprezentanții ASF mai precizează, în acest context, că, “dacă în anul 2014, un procent de 58,26% petiții era determinat de doi asigurători care aveau anumite practici incorecte, determinând nemulțumirea consumatorilor, în semestrul I din 2015 se constată o scădere semnificativă a acestora, raportat la semestrul I din 2014 – de la 57,5% la 39,24% – ca urmare a măsurilor dispuse de către ASF, respectiv: administrare specială la Astra SA – declarată falimentară – și control inopinat pe petiții la Euroins SA, convocarea repetată în cadrul Direcției Protecția Consumatorilor a asigurătorilor cu probleme și instituirea, în cadrul direcției, a unui sistem de monitorizare”.














