Alex Călinoiu

Controversata parcare supraetajată, finalizată în acest an de administraţia ploieşteană, pe strada Cuza Vodă din centrul municipiului, urmează să fie administrată de către Servicii de Gospodărire Urbană, care a realizat zilele trecute un proiect pentru stabilirea tarifelor şi a regulamentului de funcţionare. Proiectul de hotărâre a fost publicat pe pagina de internet a municipalităţii, www.ploiesti.ro, unde urmează să rămână timp de 30 de zile, pentru a fi consultat de ploieşteni. La finalul acestei perioade, dedicată dezbaterii prevederilor din proiect, propunerile urmează să fie analizate de Consiliul Local Ploieşti.
În formula actuală, proiectul propune un tarif de 2,8 lei pe oră pentru un loc, cu 0,8 lei mai mare decât cel practicat în restul parcărilor cu plată administrate de SGU Ploieşti. Va exista şi o facilitate pentru cei care parchează des în zona centrală, care vor avea posibilitatea să achiziţioneze un abonament, la valoarea de 116 lei pe lună, cu TVA inclus, pentru persoanele fizice, respectiv 116 lei plus TVA pentru persoanele juridice.
Principalul subiect de discuţie rămâne cel legat de acoperirea angajamentelor luate faţă de riverani, cărora conducerea Primăriei le promisese, la un moment dat, că vor putea parca gratuit aici. În proiect se prevede că 100 dintre cele 344 de locuri vor fi puse la dispoziţia ploieştenilor care locuiesc în blocurile din zonă şi care au maşinile înregistrate la adresele respective. Numai că proiectul face referire la un tarif pe care şi aceşti ploieşteni vor fi nevoiţi să-l plătească. Valoarea este de 0,5 lei pe oră, conform acestui proiect aflat în dezbatere, urmând ca diferenţa până la 2,8 lei să fie decontată lunar din bugetul local către SGU.
Proiectul a stârnit controverse în rândul riveranilor, dar şi al multor consilieri locali, care s-au întrebat cum se va realiza această decontare şi dacă nu cumva se va ajunge la o problemă similară subvenţiei pentru transportul public gratuit, când Curtea de Conturi a găsit un prejudiciu în relaţia dintre administraţia publică şi operator.
Proiectul stabileşte şi modalităţile de plată. Pe lângă plata tichetului, la ieşirea din parcare, conducătorii auto vor avea şi varianta unei autotaxări, la aparatele speciale amplasate în clădire, ori a plăţii prin sms, la un cost de 0,4 euro pe oră, plus TVA. Condiţiile sunt explicate în proiect, urmând, cel mai probabil, să fie tipărite şi afişe informative care să vină în sprijinul şoferilor. Abonamentele, în schimb, vor fi plătite lunar la sediul SGU.