„Vom amenaja un patinoar natural, o partie de snow-boarding si vom organiza doua festivaluri”
Batalia pentru a castiga miile de turisti care vor vizita Valea Prahovei, in aceasta iarna, deja a inceput. Principalele competitoare raman statiunile montane – Sinaia, Busteni si Azuga – fiecare avand argumente de partea sa: unele se remarca prin traseele schiabile ultra-moderne, altele – prin oferta de agrement extrem de atragatoare etc. Si pentru a veni in ajutorul turistilor, care vor sa stie cu exactitate ce ii asteapta daca aleg o statiune sau alta, ziarul “Prahova” a initiat dialoguri cu primarii celor trei orase. Primul care deschide lista este edilul-sef al „Perlei Carpatilor”.
– Domnule Vlad Oprea, care sunt principalele atractii pregatite de Sinaia pentru turisti ?– In primul rand, am discutat inca de pe acum cu reprezentantii firmei care se va ocupa de deszapezire. Le-am cerut ca pe toata perioada anotimpului rece strazile sa fie ca in palma, sa nu vad blocaje auto. Prioritati, din acest punct de vedere, sunt Bulevardul Carol I, Drumul Cotei, Mihail Kogalniceanu, Theodor Aman. De asemenea, nu vreau ca solutia anti-polei sa fie pe baza de sare, deoarece distruge asfaltul. Sa se foloseasca clorura de calciu.
Din punct de vedere al amenajarii unor trasee schiabile cat mai bune, incercam sa realizam – cu ajutorul unei firme private – o partie de snow-boarding pe Valea Dorului, in suprafata de 1.000 mp, asa cum se vede prin Occident. Nu vom uita nici de partia de bob, care va fi o atractie speciala pentru persoanele care vor senzatii tari. In plus, am rugat firma care asigura transportul pe cablu (SC Teleferic SA) sa aduca mai multe utilaje specializate in tasarea zapezii, pentru a imbunatati calitatea traseelor schiabile Carp, Valea Dorului, Valea Soarelui si Drumul de Vara. Iar ca o noutate absoluta, vom amenaja un patinoar natural, in bazinul din parcul central al orasului. S-a mai facut asa ceva in urma cu 20 de ani si a fost foarte bine. Eram copil, pe atunci, iar placerea de a patina intr-un cadru natural nu am s-o uit niciodata.
– Sinaia nu se poate lauda cu transportul pe cablu, deoarece nu are instalatii moderne. Ce faceti in acest sens ?>- Da, asa-i, din pacate. O firma a demarat realizarea unui telescaun de la Cota 1400 la Cota 2000, dar nu va fi gata in aceasta iarna. Turistii au la dispozitie, insa, telecabina care urca din Sinaia pana pe Platou, un teleschi si un telescaun mai vechi, neacoperit (ambele pe Valea Dorului).
Pe viitor, Primaria Sinaia spera sa obtina fonduri europene pentru dezvoltarea unui nou traseu schiabil, deservit de un telescaun de mare viteza (Cota 998 – Cota 1400 – Cota 2000). Este un proiect de anvergura, in valoare de circa 8 milioane de euro.
– Veti mai organiza festivaluri dedicate sarbatorilor de iarna ?
– De Craciun, vom face un targ specific, iar in luna februarie vom organiza un festival la Cota 1400, la fel cum a fost cel denumit „Sinaia forever”. Vor fi concerte, concursuri etc.>- Care sa fie punctul slab al sezonului de iarna, la Sinaia ?–
Nu cred ca avem un punct slab. Singura masura mai putin populara este faptul ca vom institui, pentru prima data, o taxa speciala pentru transportul pe cablu. Respectiv un procent – nu stiu cat anume, pentru ca nu a fost stabilit de consilieri – din veniturile obtinute de firmele care lucreaza in domeniu. Si mi se pare normal, pentru ca turistii nu ar folosi telecabina, de exemplu, daca nu ar dori sa schieze pe partiile administrate de primarie. Iar noi, cu banii obtinuti astfel, vom moderniza traseele schiabile.
Informatii utile
Sinaia este o statiune renumita pentru practicarea sporturilor de iarna, dar si pentru vizitarea unor obiective culturale de mare interes (Castelul Peles, Pelisor, Manastirea si Cazinoul). Cazarea se poate face in hoteluri de la doua, la patru stele, dar si in vile, pensiuni si cabane. Pe raza orasului functioneaza un cazino, precum si nenumarate cluburi private.
Principalele partii sunt:
* CARP (Vf. Furnica – Cota 1400), cu o lungime de 2,5 km si o diferenta de nivel de 585 m
* PAPAGAL (Telescaun – Cota 1500), cu o lungime de 2,1 km si o diferenta de nivel de 525 m
* VALEA DORULUI (Cota 2000 – Cabana Valea Dorului), cu o lungime de 600 m si o dife-renta de nivel de 150 m
* DRUMUL DE VARA (Cota 1400 – Sinaia), cu o lungime de 5 km si o diferenta de nivel de 400 m
* VANTURIS (Miorita – Vf. cu Dor – Cota 1400), cu o lungime de 2,9 km si o diferenta de nivel de 600 m
Instalatii de transport pe cablu:
* Telecabina Sinaia – Cota 1400 – Cota 2000 (capacitatea 30 persoane) >* Telescaun Valea Dorului – Furnica (capacitatea doua persoane)
* Teleschiuri Valea Dorului – Scandurari.
Iulian MAXIM