Alex Călinoiu

Consiliul Local Ploieşti a aprobat, ieri, un proiect care suplimentează obiectul de activitate al Regiei Autonome de Servicii Publice, ceea ce le va oferi reprezentanţilor RASP posibilitatea de a monitoriza transportul public din municipiu. Măsura a fost luată de autorităţile locale în urma unui control al Curţii de Conturi, în care s-a arătat că Primăria nu are nicio modalitate prin care să verifice transportul public şi modul în care călătorii beneficiază de transportul gratuit.
Odată cu această măsură a fost aprobată şi o nouă organigramă a Regiei Autonome de Servicii Publice, la nivelul căreia urmează să se creeze o nouă structură internă cu cinci posturi, dintre care unul de conducere şi patru de execuţie. RASP urmează să organizeze concursuri pentru ocuparea acestor posturi, având în vedere că organigrama presupune găsirea unor angajaţi cu specializare în domeniu.
„Prin această hotărâre a Consiliului Local s-a suplimentat obiectul de activitate al Regiei, creându-se, practic, cadrul legal care ne permite să monitorizăm activitatea operatorului Transport Călători Express. Va urma să se redacteze şi să se aprobe un act adiţional la contractul dintre Consiliul Local şi RASP, prin care, din lista foarte mare de posibile atribuţii, primăria să definească strict ce atribuţii ne revin şi ce vom verifica”, ne-a declarat Radu Brânzei, directorul RASP Ploieşti.
Proiectul a stârnit discuţii îndelungate în şedinţa de ieri a Consiliului Local Ploieşti, după ce opoziţia a solicitat introducerea unui amendament prin care RASP să monitorizeze şi alte activităţi, printre care gestionarea parcărilor cu plată, a cimitirelor sau a pieţelor şi Oborului. Amendamentul a fost respins la vot. În schimb, aleşii municipali au căzut de acord ca viitorul act adiţional de la contractul cu Regia să fie prezentat şi în Consiliu.