Violeta Stoica
Doar demolarea actualului pod de lemn situat între strada Depoului și strada Mimiului din zona de sud a municipiului Ploiești va costa aproximativ 600.000 de lei, potrivit estimărilor din documentația de atribuire aferentă licitației pentru contractul de refacere a podului peste calea ferată din zona respectivă. Deși se vorbește de aproximativ zece ani despre necesitatea reconstruirii pasajului denumit de localnici “podul de lemn”, abia acum Primăria Ploiești a lansat licitația pentru încheierea contractului de lucrări, a cărui valoare totală a fost estimată la nici mai mult, nici mai puțin de 25,8 milioane de lei fără TVA!
Conform documentației, contractul va presupune atât proiectarea, cât și execuția noului pasaj peste calea ferată din zona respectivă, în lucrări fiind incluse și cele de demolare a podului existent.
Conform studiului de fezabilitate, noul pasaj va avea o deschidere de 70 de metri, cu suprastructură metalică și cu infrastructură compusă din două picioare din beton armat, fundate direct. Pe perioada lucrărilor la picioarele de susținere a podului, se va închide circulaţia feroviară consecutiv pe liniile afectate, urmând ca traficul să fie deviat pe celelalte linii neafectate de lucrări.
Partea metalică a pasajului existent, cu o greutate de circa 140 tone, se va valorifica la centrele de fier vechi, iar betoanele rezultate din demolarea infrastructurii şi suprastructurii vor putea fi concasate şi refolosite sau transportate la groapa de deşeuri şi folosite ca material de acoperire, prin contract.
Dacă luăm în considerare prețul fierului vechi, de circa 0,70 de lei pentru un kilogram, din valorificarea părților metalice ale podului de lemn s-ar putea încasa circa 98.000 de lei.
Accesul rutier pe pasajul actual a fost interzis în anul 2010, iar podul a fost închis complet – inclusiv pietonal – în decembrie 2012, din cauza riscului de prăbușire.