Patronii din turismul de pe Litoral consideră că acţiunile de control făcute de ANPC „sunt bine-venite”, spunând că unităţile care nu respectă regulile şi creează „imagine negativă” trebuie excluse din sistem. Patronatele din turism, conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi cea a Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) au avut, recent, o întâlnire într-un complex hotelier din Mamaia Nord. Preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Mohammad Murad, a afirmat, într-o conferinţă de presă, că interesele investitorilor sunt comune cu cele ale ANPC. „Patronatele din turismul românesc şi, în special, cele care se află pe Litoral au ajuns la concluzia că interesele noastre sunt comune, iar aceste controale de multe ori sunt bine-venite, având în vedere că este nevoie de respectarea obligaţiilor pe care le au patronii faţă de consumatori”, a afirmat Murad. El a menţionat că 80 la sută din unităţile de pe Litoral respectă legea şi că unele dintre acestea oferă servicii mai bune decât în Bulgaria şi Turcia. „Am cerut domnului preşedinte ANPC ca, atunci când găseşte un caz care nu e corect şi aici vorbim de marfa expirată, de nişte reguli nerespectate, de multe altele, nu ne deranjează să anunţaţi în presă numele acestor obiective, dar aş vrea să anunţaţi şi latura pozitivă. Considerăm că 80 la sută din unităţile de pe Litoral funcţionează într-un mod legal, a precizat preşedintele FPTR. El a spus că este împotriva oricărui agent economic care nu respectă legea. „O unitate care funcţionează ilegal ani de zile va fi închisă ani de zile. Noi, ca patronate, suntem împotriva oricărui agent care nu respectă legea. Orice acţiune care arată nereguli în unităţi hoteliere şi în restaurante trebuie subliniată, iar noi, ca patronate şi investitori în turism, avem tot interesul în acest sens. Cei care nu respectă şi creează imagine negativă să fie excluşi din FPTR şi apoi piaţa nu îi iartă”, a subliniat Mohammad Murad. Preşedintele ANPC, Marius Dunca, a confirmat, în conferinţa de presă, că scopul acţiunilor de control este comun şi pentru autorităţile statului şi pentru investitori. ” El a spus că litoralul românesc oferă servicii mai bune decât în alte ţări şi că primeşte la ANPC plângeri din partea turiştilor nemulţumiţi de concediile din Bulgaria sau Grecia. Acesta a mai menționat şi faptul că reclamaţiile pe Litoral au scăzut cu 50 la sută faţă de anul trecut.