• După Paşti urmează să se impună restricţii de circulaţie la ieşirea din Ploieşti spre Păuleşti
Alex Călinoiu
Conducerea Consiliului Judeţean Prahova a verificat, zilele trecute, stadiul lucrărilor la sensul giratoriu suspendat, primul de acest gen din România, care se construieşte la ieşirea din Ploieşti spre Păuleşti şi Valea Slănicului, la intersecţia dintre Drumul Judeţean 102 şi Drumul Naţional 1B. Autorităţile judeţene anunţă că stadiul fizic efectuat este de 40%, iar lucrările sunt în grafic, având termen de finalizare pe 30 octombrie 2015.
Pentru a permite derularea lucrărilor în condiţii bune, după Paşti urmează să fie impuse restricţii de circulaţie în zona intersecţiei. Astfel, anunţă reprezentanţii CJ Prahova, traficul rutier va fi mutat pe bretelele de legătură, deja realizate, pentru ca în centrul intersecţiei să poată începe montarea elementelor prefabricate din beton care vor asigura partea de giraţie la înălţime.
Aflată, de ani buni, printre cele mai periculoase intersecţii din Prahova, cu un număr mare de accidente grave petrecute aici şi zeci de minute pierdute zilnic de şoferi, intersecţia dintre DJ 102 şi DN 1B, de la ieşirea din Ploieşti spre Păuleşti, începe să prindă o nouă faţă. Aici se lucrează de zor la un proiect finanţat din fonduri europene, care prevede realizarea primului sens giratoriu la înălţime din România. Astfel, conform proiectului, şoferii care circulă pe drumul naţional vor avea cale liberă, pe jos, în vreme ce trecerea pe ruta Ploieşti-Păuleşti se va „muta” la înălţime, prin giratoriul suspendat, cu bretele care vor permite şi intrarea în DN 1B.
Până în prezent, stadiul fizic efectuat este de 40% din totalul prevăzut în proiectul tehnic, potrivit datelor furnizate ieri de conducerea Consiliului Judeţean Prahova – beneficiarul contractului de finanţare de la Uniunea Europeană. Fiind vorba despre un proiect finanţat de UE prin Polul de Dezvoltare Ploieşti-Prahova, în cadrul sesiunii 2007-2013, acesta trebuie să se încheie până la finele acestui an – la fel ca şi contractele de modernizare care au loc în Ploieşti din aceeaşi sursă de finanţare- altfel existând riscul pierderii unei părţi din fondurile europene. Autorităţile prahovene sunt, însă, şi mai optimiste de atât şi anunţă că se aşteaptă ca lucrările să se încheie încă din această toamnă. De altfel, de săptămâna viitoare ne putem aştepta să vedem restricţii de circulaţie în zonă şi devierea traficului rutier pe bretelele de legătură deja existente, conducerea Consiliului Judeţean Prahova anunţând că urmează să înceapă lucrările în zona centrală a intersecţiei, pentru montarea „inelului” din beton care va asigura giraţia. „După Paşti, dăm drumul circulaţiei pe bretele, pentru a le permite constructorilor să lucreze în zona centrală a intersecţiei. Aceste bretele au fost realizate, rampele de urcare au fost şi ele turnate, urmează ca executanţii să înceapă montarea elementelor prefabricate care vor constitui, efectiv, sensul giratoriu. Progresul fizic, la zi, este de 40%, iar constructorii sunt în grafic, îl respectă foarte bine. Termenul limită este 30 octombrie 2015”, a precizat Bogdan Toader, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Prahova.
Proiectul are o valoare totală de 63,9 milioane de lei, iar până în prezent Consiliul Judeţean a făcut plăţi în valoare de 21 de milioane de lei, reprezentând o mare parte din lucrările efectuate şi o prefinanţare acordată la începerea construcţiei. Contractul de execuţie, finanţat din fonduri europene, a început în septembrie 2013. La vremea aceea, Mircea Cosma, preşedintele Consiliului Judeţean, explica faptul că proiectul va duce la descongestionarea traficului într-una dintre cele mai periculoase intersecţii din Prahova şi la scurtarea considerabilă a timpului pierdut la semafor în această zonă, mai ales că sensul giratoriu suspendat se află la doar câteva sute de metri de cea mai mare unitate medicală din judeţ, Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti.