N. D.
Prin intermediul unui comunicat de presă, Primăria Ploiești readuce în atenția asociațiilor de proprietari obligația acestora de a efectua activități de dezinsecție și deratizare, având în vedere prevederile Ordinului Ministrului Sănătății care reglementează normele de igienă și recomandările privind mediul de viață al populației. Astfel, potrivit municipalității, asociațiile de proprietari au obligația legală de a efectua lucrări de dezinsecție și deratizare, după cum urmează: dezinsecție – maximum 3 luni, deratizare – maximum 6 luni sau ori de câte ori este necesar, în funcție de gradul de infestare, acțiuni care se realizează numai de către operatorii autorizați. ”Scopul acestor măsuri este prevenirea apariției și răspândirii dăunătorilor – șobolani, gândaci, purici etc. – și protejarea sănătății locatarilor. Neîndeplinirea acestor obligații atrage sancțiuni contravenționale cuprinse între 3.000 și 8.000 lei, conform Legii 344/2002 și HG 857/2011. Precizăm că această obligație legală trebuie tratată cu maximă responsabilitate, măsurile necesare urmând a fi luate în termen de 15 zile lucrătoare de la înștiințare”, a precizat Primăria Ploiești, menționând că, pentru informații suplimentare, reprezentanții asociațiilor de proprietari se pot adresa Poliției Locale Ploiești, la Serviciul Protecția Mediului, la numărul de telefon 0244/ 513255, interior 114 .