N. Dumitrescu

Nemulțumită, pe bună dreptate, de modul în care s-au făcut reparațiile pe podul de la Blejoi peste râul Telejean, conducerea Instituției Prefectului Județul Prahova a solicitat efectuarea mai multor verificări din partea instituțiilor abilitate în activitatea de control. Astfel că, după ce s-a mers la fața locului, nu a fost verificare în urma căreia să nu reiasă faptul că lucrările sunt de proastă calitate, nefiind instituție de control care să nu dispună, pe lângă măsurile de remediere corespunzătoare, și aplicarea de amenzi. Astfel, ieri, prin intermediul unui comunicat de presă, Instituția Prefectului Județul Prahova a făcut publice concluziile în urma verificărilor efectuate de către ITM Prahova. ”Având în vedere solicitarea prefectului județului Prahova, Daniel Nicodim, privind efectuarea unor verificări de către instituțiile abilitate la podul peste Teleajen, localitatea Blejoi, prezentăm rezultatele controlului desfășurat de către Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova. ITM Prahova a desfășurat un control în domeniul relațiilor de muncă și în domeniul securității și sănătății în muncă la cei doi angajatori care prestează activitate la șantierul podului din zona localității Blejoi, informând următoarele: în domeniul securității și sănătății în muncă au fost identificate o serie de nereguli la unul dintre angajatori, după cum urmează – nereguli privind planul propriu de securitate și sănătate în muncă (SSM) și planul de revizii și reparații; lipsa instrucțiunilor de utilizare și nerespectarea perioadelor de înlocuire pentru unele echipamente individuale de protecție (bocanci de protecție, casca de protecție, centură de siguranță); angajatorul nu a putut face dovada autorizării nacelei identificate în zona lucrărilor în conformitate cu prescripțiile tehnice ISCIR. În acest sens, a fost aplicată amendă contravențională în cuantum de 10.000 de lei pentru neconformități în domeniul SSM, dispunându-se oprirea din funcțiune a nacelei identificate până la intrarea în legalitate. În cazul celui de-al doilea angajator, s-au identificat nereguli privind: planul propriu SSM; lipsa instrucțiunilor de utilizare și nerespectarea perioadelor de înlocuire pentru unele echipamente individuale de protecție; angajatorul nu a asigurat în mod corespunzător examinarea și instruirea personalului care deservește nacela și nu au fost eliberate adeverințe din care să reiasă instruirea lucrătorilor, respectiv procesele verbale de examinare periodică. În acest sens, ITM Prahova a aplicat o amendă contravențională în cuantum de 8.000 lei pentru neconformități în domeniul SSM, dispunând măsuri de remediere”, se precizează în documentul menționat. Totodată, s-a mai subliniat și faptul că, urmare a adresei Prefecturii, din data de 1 iulie a.c., către Direcția Regională de Drumuri și Poduri București prin care au fost semnalate aspecte ce țin de slaba calitate a lucrărilor și semnalizarea necorespunzătoare a zonei pietonale a podului, DRDP București -prin Direcția Întreținere D.N. și Autostrăzi -a transmis următoarele: ”La solicitarea DRDP București, supervizorul informează că au fost emise rapoarte de neconformitate cu măsuri corective pentru slaba calitate a lucrărilor executate, fiind, de asemenea, solicitat un plan de măsuri corective în vederea remedierii tuturor neconformităților. Constructorul a comunicat DRPD București remedierea tuturor aspectelor semnalate de către Instituția Prefectului Prahova, prin: acoperirea golurilor dintre consolele de trotuar cu tablă striată din oțel; semnalizarea prin panouri ce interzic accesul pietonilor, amplasate la capetele podului; armăturile vechi au fost tăiate și polizate la nivelul suprafeței betonului; molozul situat pe zona rampelor de acces a fost evacuat, terenul de pe acostament aducându-se la starea inițială; acoperirea cu mortare speciale a fisurilor din betonul turnat pentru reparare; executarea lucrărilor de racordare a bordurilor de trotuar la capetele dinspre rampele de acces; suplimentarea numărului de lucrători în vederea încadrării în termenul de execuție”. Reamintim că lucrările la acest pod au început pe data de 30 aprilie 2024, termenul de finalizare din contract fiind 20 iulie 2025, valoarea lucrărilor fiind de peste 6 milioane de lei, beneficiarul lucrărilor fiind Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Circulația pe acest pod a fost redeschisă, însă modul în care au fost realizate reparațiile l-au determinat pe prefectul județului să solicite verificări din partea tuturor instituțiilor abilitate, ceea ce a făcut ca, numai în ultima lună, podul de la Blejoi să fie ”betonat” cu amenzi totale de peste 100.000 de lei, din partea ITM, Garda de Mediu, Inspectoratul Județean în Construcții și de la Poliție.