Traseul este cel mai lung din țară pentru o asemenea instalație, de circa doi kilometri
V. Stoica
La Sinaia, de la Cota 1400 până la Cota 1000, pe traseul Pârtiei Noi, va apărea o nouă atracție pentru turiști: sania de vară, cea mai mare instalație de acest gen din România. În prezent, lângă Telegondola Sinaia, la Cota 1400, se lucrează la stația de plecare pe traseul saniei de vară, unde, de altfel, vor fi și depozitate săniile-bob. De asemenea, firmele care au obținut contractul de lucrări instalează și calea de rulare a viitoarei instalații, care va șerpui de-a lungul Pârtiei Noi.
Nu se cunoaște cu exactitate când se vor finaliza lucrările, însă, potrivit reprezentanților Transport Urban Sinaia, acestea ar putea fi gata în toamnă.
Transport Urban Sinaia, societate aflată în subordinea Consiliului Local Sinaia, are în derulare proiectul pentru execuția lucrărilor la obiectivul care va aduce cu siguranță și mai mulți turiști în orașul de pe Valea Prahovei, inclusiv pe perioada verii. Traseul pentru săniile de vară este de aproximativ 2000 de metri, cu o diferență de nivel de 400 de metri, iar săniile vor putea atinge chiar și 40 km/oră viteză maximă la coborâre, viteza medie fiind de 25 km/oră. De altfel, la viteza medie, durata estimată de coborâre este de circa 5 minute și jumătate!
Potrivit caietului de sarcini, instalaţia de sanie de vară constă de fapt doar în pista de coborâre ce se amplasează pe Pârtia Nouă, urcarea spre amonte a săniilor făcându-se cu Telegondola existentă, spre Cota 1400.
”Pista de coborâre este alcătuită dintr-un ghidaj metalic care prin intermediul unor picioare de susţinere metalice se sprijină direct pe pământ. Formele constructive ale ghidajelor și ale picioarelor de susținere diferă în funcție de specificațiile fiecărui furnizor în parte. Ghidajul metalic se amplasează între punctele de plecare şi de sosire ale instalației de sanie, respectiv între staţiile superioară şi inferioară ale telegondolei Cota 1400. Traseul are o formă şerpuită, în aşa fel încât să fie cât mai atractiv şi să se încadreze pe suprafaţa de teren a pârtiei. Pe ghidajul metalic alunecă la vale săniile cu turişti. Săniile au de regulă capacitatea pentru o persoană adultă şi un copil şi sunt dotate cu centuri de siguranţă, frână automată (presetată) pentru limitarea vitezei maxime de coborâre, sistem de control manual al vitezei de coborâre, prin care fiecare turist poate să-şi adapteze viteza de coborâre după bunul plac. Fixarea pe pământ a picioarelor de susţinere a ghidajului metalic se face cu ajutorul unor piroane de oţel, piroane ce au diferite lungimi în funcţie de soluţia constructivă a fiecărui furnizor şi de natura terenului de sub ghidaj”, se arată în documentația întocmită de Transport Urban Sinaia. Pentru siguranța utilizatorilor, în zona de sosire a săniilor, înaintea peronului de debarcare, instalația va fi echipată cu o bandă de frânare automată, cu rolul ca, indiferent de viteza cu care coboară turiștii cu săniile, să le reducă viteza în mod automat în așa fel încât să nu existe pericole de accidentare.