În era saturației cu sisteme și instrumente de inteligență artificială, o fostă vicepreședintă a OpenAI se așteaptă ca gustul și măiestria umană să facă diferența dintre succes și eșec, pe măsură ce companiile implementează tehnologia, relatează Business Insider, potrivit Hotnews. „Gustul va deveni un factor de diferențiere în epoca inteligenței artificiale, deoarece va exista o cantitate imensă de balast generat de A.I.”, a declarat Krithika Shankarraman, fostă angajată a OpenAI și a companiei fintech Stripe, într-un episod recent al Lenny’s Podcast. „Această putere este la îndemâna oricui”, a subliniat ea.
Shankarraman, care în prezent lucrează la firma de investiții Thrive Capital, crede că angajații umani ar trebui să fie implicați în fiecare etapă a procesului de lansare și promovare a unui produs, în condițiile în care instrumentele A.I., în teorie, fac acum mult mai ușoare aceste sarcini importante.
„Companiile care se vor distinge sunt cele care își arată măiestria”, a spus ea. „Cele care demonstrează o înțelegere autentică a produsului, o înțelegere reală a clientului și reușesc să le conecteze într-un mod semnificativ”, a indicat aceasta.
Shankarraman a afirmat că vede A.I. ca pe un instrument revoluționar și că, dacă nu explorezi deja cum să îl folosești în avantajul tău, riști să rămâi în urmă. Înțelegerea „mecanicii de bază” a ceea ce încerci să realizezi este esențială, a adăugat ea, și ajută la evitarea unei dependențe excesive de A.I.
„Acesta este motivul pentru care cred cu tărie în educația STEM (N.r. Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică): pentru că îți oferă înțelegerea conceptelor fundamentale”, a spus Shankarraman. „Apoi ai posibilitatea și libertatea de a alege cum aplici acele concepte, dar ele trebuie să fie acolo, la bază”, a subliniat ea.
Privind spre viitor, Shankarraman crede că ar trebui să încurajăm învățarea de dragul cunoașterii, ceea ce va face mai ușoară asimilarea conceptelor esențiale.
„Pentru că a avea o mentalitate de creștere, de a merge la școală ca să înveți acele concepte și să înțelegi cum să le aplici, e o mentalitate complet diferită față de a merge la școală doar pentru note sau ca să termini cursurile”, a spus ea.
Deși Shankarraman a spus în final că este responsabilitatea individului să-și asume răspunderea pentru modul în care folosește A.I., ea speră totuși ca firmele să țină cont de dezvoltarea responsabilă a tehnologiei pe măsură ce modelele avansează, și să nu cadă în capcana unei „întreceri de orgolii.”
„Pe scurt, ceea ce încerc să spun este că toate aceste companii trebuie să gândească într-un mod mult mai orientat spre termen lung”, a explicat ea.
„Pentru că nu este vorba despre o cursă a celui mai bun chatbot sau a celor mai bune rezultate. Este vorba despre cum poate A.I. să devină o forță pozitivă pentru umanitate”, a subliniat fosta vicepreședintă a OpenAI.