Președintele ASF, Mișu Negrițoiu, anunță că, la îndemnul instituției în fruntea căreia se află, specialiștii în asigurări vor calcula un „preț corect„ pentru asigurarea RCA, indicator care să poată fi utilizat ca instrument pentru reglarea anomaliilor din piață.
În piața asigurărilor sunt excese, sunt anomalii, sunt moșteniri…Ceea ce facem acum instituțional, și am semnat un acord în acest sens cu Asociația Actuarilor, este să încercăm să punem un preț nu neapărat de referință, pentru că ar apărea probleme cu Consiliul Concurenței, dar„de informare”. Spunem: domne, uite acesta este prețul corect!. Recent am lansat și un ghid al RCA ca să informăm oamenii ce se întâmplă cu lucrurile acestea”, a arătat Negrițoiu, într-un interviu la Realitatea TV. Până la ora la care scriem acest material, ASF nu ne-a furnizat informații suplimentare în ceea ce privește declarația președintelui. Menționăm că problema prețului la RCA pentru tineri a fost aprig dezbătută în ultima vreme iar , după intervenția ministrului finanțelor și a premierului Victor Ponta, ASF a anunțat că va lua măsuri în acest sens și un raport va fi gata până la finele lunii februarie, după cum a mai arătat ECONOMICA.NET.
Intervenție în piață sau o posibilă neînțelegere?
Pe de altă parte, Autoritatea a anunțat ieri, printr-un comunicat de presă, că a încheiat un acord cu Asociația Actuarilor din România(specialiști care se ocupă cu calculul prețului în funcție de riscurile asumate de asigurător) prin care se dorește realizarea unui studiu complex în ceea ce privește daunalitatea pe fiecare categorie de clienți în parte. În acest context, arată specialiști în asigurări contactați de ECONOMICA.NET, ar fi putut apărea o confuzie. „Este adevărat că firmele de asigurare au propus ASF de mai multă vreme să calculeze un indicator care să arate daunalitatea medie. Un benchmark al pieței RCA, pe fiecare categorie de clienți în parte, care să ajute companiile să vadă unde se poziționează. Acest indicator însă nu se referă în nici un caz la preț și nici nu ar avea cum din moment ce el nu ia în calcul decât cheltuielile cu plata daunelor nu și cheltuielile de marketing, de exemplu, sau de administrare, care diferă substanțial de la companie la companie. Mai mult, acest indicator nu se adresează clienților ci companiilor. Este posibil ca domnul Negrițoiu să fi înțeles greșit”, arată sursele noastre.
Citeşte şi: De ce plăteşti RCA mai scump din cauza accidentelor făcute de alţii: sistemul bonus-malus nu funcţionează
Dacă nu este așa însă, introducerea unui indicator care să arate „prețul corect„ ar echivala cu o întoarcere în timp dar și cu o intervenție în piață care ar încălca regulile concurenței” Nu cred ca dorește cineva să se întoarcă la ceea ce se întâmpla cu vechiul CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurărilor-n.red.), când prețurile erau stabilite prin normă. Nici nu cred că este posibil, din punct de vedere concurențial. Nimeni nu poate interveni în strategiile de marketing ale unei companii din piață”, arată un specialist în asigurări.