D. Constantin

Pe şoselele judeţului nostru au fost înregistrate, anul trecut, peste 800 de accidente, dintre care nu puţine s-au soldat, din nefericire, cu persoane rănite grav sau chiar cu decese. Potrivit specialiştilor, una dintre principalele cauze ale producerii unor asemenea evenimente nefericite o reprezintă defecţiunile majore la sistemul de frânare sau la cel de direcţie al autovehiculelor.
Acest adevăr este reliefat şi de rezultatul controalelor efectuate la staţiile de inspecţie tehnică periodică (ITP), în anul trecut, de către inspectorii Filialei Prahova a Registrului Auto Român (RAR). Astfel, în momentul de faţă, în judeţul nostru sunt autorizate să funcţioneze 69 de statii ITP, comparativ cu 70 de staţii în 2014 şi 65 de staţii în 2013. După cum ne-a confirmat Iza Tache- Gherheş, din cadrul Biroului de comunicare al RAR, în urma controalelor din anul anterior, inspectorii compartimentului de supraveghere a parcului naţional de vehicule din cadrul RAR Prahova au sancţionat contravenţional două societăţi comerciale care deţin staţii ITP, din cauza nenumăratelor deficienţe constatate, uneia suspendându-i-se şi autorizaţia de funcţionare pentru o perioadă de 30 de zile. Cele mai des întâlnite deficienţe au fost la sistemul de frânare, la dispozitivele reflectorizante şi la echipamentele electrice, la punţi, roţi, anvelope şi la sistemele de suspensie, precum şi la emisiile poluante – care s-au dovedit a fi peste limitele maxime impuse de reglementările în vigoare. Aşadar, diminuarea numărului crucilor de pe şosele depinde, într-o mare măsură, şi de responsabilitatea angajaţilor staţiilor de inspecţie tehnică periodică a autovehiculelor.