Începând de astăzi, începe simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat 2025.
Probele încep la ora 9:00, dar accesul candidaților în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări este de trei ore din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui candidat, iar lucrările vor fi evaluate folosindu-se platforma de evaluare digitalizată. Așa cum a anunțat Ministerul Educației, rezultatele se comunică individual, nu prin afișare. Ele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, pentru stabilirea unor măsuri care au scopul de a îmbunătăți performanțele școlare, în perspectiva examenelor din vara acestui an.
Rezultatele obținute la simulare nu se trec în catalog, cu excepția cazurilor în care există solicitări scrise în acest sens. ”Simularea probelor scrise din cadrul examenelor naționale pentru elevi (an școlar 2024 – 2025) se ­organizează la nivelul întregii țări în intervalul 24 – 27 martie. Simularea se va organiza în 1.318 unități de învățământ liceal, numărul de elevi implicați – estimativ – fiind de circa 123.000. Disciplinele la care se desfășoară simularea probelor scrise sunt: limba și literatura română – proba E) a), limba și literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale) – proba E) b), matematică, istorie – proba E) c), fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie și filosofie – proba E) d). Subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor/competenţelor asociate acestora, conform programelor pentru simulare aprobate de Ministerul Educației și Cercetării. Subiectele și baremele se publică în fiecare zi de examen, la ora 15:00, pe pagina web dedicată. Evaluarea lucrărilor se va realiza digitalizat prin intermediul platformei utilizate de Ministerul Educației și Cercetării.
Rezultatele vor fi comunicate individual (marți, 8 aprilie) și vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ liceal prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și în cadrul consiliilor profesorale. Obiectivul urmărit: adoptarea celor mai potrivite măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare în perspectiva examenului din sesiunile iunie și iulie – august 2025”, a mai precizat Ministerul Educației.