N. Dumitrescu
Situația înregistrată recent la nivelul TCE Ploiești, legată de întârzieri la plata salariilor angajaților, care i-a nemulțumit în mod special pe șoferii mijloacelor de transport în comun, l-a determinat pe primarul Mihai Polițeanu să anunțe public ceea ce i-a transmis directorului societății. Astfel, precizând că la TCE conducerea trebuie să treacă rapid la reducerea cheltuielilor cu 22%, edilul a transmis că este nevoie și de prezentarea unui plan de reorganizare a societății, plan care, în opinia acestuia, ar trebui să însemne – cităm – ”Reducerea personalului supradimensionat și mă refer la personalul TESA și toată pilăraia și nepotismul din TCE, în timp ce șoferii și oamenii care muncesc pentru ca ploieștenii să aibă transport în comun nu au de ce să se teamă; Raportări reale ale numărului de kilometri efectuați; Reducerea sau eliminarea contractelor păguboase; Atitudine pro-activă pentru încheierea de contracte cu firmele private care își doresc serviciile TCE pentru transportul angajaților și care până acum au fost ignorate”.
Pe de altă parte, subliniind că, în anii trecuți, la Oradea și Cluj Napoca s-au cheltuit de două sau de trei ori mai puțin decât la Ploiești pentru transport local, deși calitatea serviciilor și a materialului rulant din cele două municipii este net superioară în raport cu cele ale Ploieștiului, primarul Mihai Polițeanu susține că la TCE este un mare dezastru financiar și managerial pe care îl plătesc, de fapt, ploieștenii. ”Am văzut cererile TCE, exprimate prin intermediul unui sindicat dintre cele două de la nivelul societății. Cererea, în sinteză, este simplă: dați-ne de două ori mai mulți bani decât anul trecut. Adică, 9 milioane de lei pe lună, adică 21,6 milioane de euro pe an. Adică, am înlocui dezastrul financiar provocat de sistemul de termoficare cu un nou dezastru financiar. Am verificat aleatoriu, de curiozitate, numărul de kilometri zilnici raportați de TCE pentru fiecare autobuz și facturați ploieștenilor. Am găsit multe situații în care TCE a declarat că un singur autobuz ar fi efectuat 961,86km/zi sau 597,62 km/zi sau 987,52 km/zi sau 838,18 km/zi sau 991,86 km/zi sau 991,75 km/zi sau 805,35 km/zi sau 966,72 km/zi și multe alte cazuri de genul acesta. Sunt declarații care sunt în mod fățiș nereale și care generează costuri uriașe pentru fiecare ploieștean! Cu alte cuvinte, conducerea TCE ia ploieștenii de proști și îi pune să plătească incompetența managerială, nepotismul și găurile negre din această firmă. E timpul să tragem linie acestui dezmăț cu bani publici”, a mai susținut edilul, care a mai adăugat că atâta vreme cât banii ploieștenilor se duc în… găuri negre, în timp ce municipalitatea încearcă să găsească surse de finanțare pentru mijloace noi de transport în comun, va fi greu să se meargă înainte.
Reamintim faptul că, încă de la preluarea mandatului, primarul Mihai Polițeanu și-a exprimat nemulțumirea față de o parte din conducerile societăților aflate în subordinea legislativului local, printre care s-a regăsit și TCE Ploiești.