Ieri, Revolut, care are 4 milioane de utilizatori în România, a anunță printr-un comunicat transmis StartupCafe.ro că lansează funcția „apeluri în aplicație” pentru a ajuta utilizatorii să evite scam-urile prin impersonare și „pentru a stabili un contact direct și sigur între echipele de relații cu clienții și utilizatori”. Pentru moment, serviciul este disponibil clienților persoane fizice, din secțiunea Ajutor/ Securitate și fraudă, dar se va extinde în curând și la cei din segmentul B2B. Scam-urile de impersonare sunt un tip de fraudă în care cineva pretinde că reprezintă o bancă, o autoritate, o companie sau că este o persoană de încredere și convinge victimele să trimită bani sau să divulge date personale, cu ajutorul cărora să aibă acces la fondurile acestora. Revolut recurge la această metodă întrucât un apel în aplicație nu poate fi copiat sau replicat de escroci și oferă un mediu sigur pentru a purta o conversație cu echipa de Relații cu clienți. Apelul se realizează doar după ce a fost confirmat în prealabil în chat-ul din aplicație cu utilizatorl.
Deci, dacă cineva te sună pe nepusă masă, la telefon, printr-un alt canal decât aplicația Revolut, atunci trebuie să te oprești și să îți pui întrebarea dacă este cu adevărat cineva din partea băncii care te apelează sau este un posibil escroc. În schimb, dacă apelul se realizează prin aplicația noastră și a fost antamat anterior, atunci poți fi sigur că e Revolut, nu cineva care vrea să te păcălească”, a explicat Woody Malouf, directorul Departamentului FinCrime Revolut. Revolut precizează că în unele cazuri speciale, există posibilitatea să recurgă și la apeluri telefonice obișnuite, dar acestea se vor realiza doar după ce se obține acordul clientului în aplicație și se furnizează un cod de securitate. Orice apel telefonic neplanificat și care nu este însoțit de un cod de securitate furnizat de Revolut trebuie să fie considerat ca neautorizat și trebuie să fie imediat oprit.