V. Stoica

Două dintre variantele rutiere care ar putea să descongestioneze traficul de pe DN1, extrem de aglomerat nu numai la sfârșit de săptămână sau în perioada vacanțelor, sunt în atenția Consiliului Județean Prahova. Președintele Virgil Nanu a convocat, săptămâna trecută, ședințe de lucru pentru analizarea implementării a două mari proiecte de infrastructură rutieră din nordul județului Prahova: reabilitarea și modernizarea drumului județean care leagă comuna prahoveană Valea Doftanei de localitatea brașoveană Brădet (Săcele) și centura ocolitoare a orașelor Bușteni și Azuga.
În cazul primului proiect, la ședința de analiză au participat reprezentanți ai tuturor instituțiilor implicate în construirea drumului Valea Doftanei – Săcele, inclusiv ai Consiliului Județean Prahova, Consiliului Județean Brașov, Companiei Naționale de Investiții, SC Construcții Erbașu SA (antreprenorul general), proiectantului, Gărzii Forestiere Prahova, Direcției Silvice Prahova, Primăriei Valea Doftanei, ai societăților Electrica Distribuție și Transelectrica.
Potrivit Consiliului Județean Prahova, discuțiile s-au concentrat pe clarificarea etapelor necesare pentru demararea lucrărilor. ”Un punct central al ședinței a fost stadiul documentației aflate în evaluare la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, privind scoaterea din fondul forestier a unei suprafețe de 8,2 hectare de pădure din județul Prahova. După emiterea ordinului de scoatere din fondul forestier, care este așteptat în maximum o săptămână, Ocolul Silvic Valea Doftanei va valorifica masa lemnoasă de pe suprafața respectivă, iar coridorul de expropriere va fi predat fără sarcini Companiei Naționale de Investiții, pentru a putea iniția lucrările de execuție. Un alt aspect important discutat a fost situația devierii și relocării utilităților aflate pe amplasamentul lucrărilor, inclusiv instalațiile de înaltă tensiune administrate de Transelectrica și cele de medie și joasă tensiune gestionate de Electrica. Toate aceste lucrări vor fi realizate prioritar, pentru ca amplasamentul să fie pregătit și predat fără întârzieri către antreprenorul SC Construcții Erbașu SA. Autorizarea lucrărilor a fost deja emisă de Primăria Valea Doftanei, iar în martie-aprilie 2025, amplasamentul va fi predat fără sarcini, astfel încât execuția să poată începe conform calendarului stabilit”, a precizat sursa citată.
Al doilea proiect de infrastructură extrem de important, construirea centurii ocolitoare pentru orașele Bușteni și Azuga, a cărui denumire oficială este „Acces rutier complementar descărcare A3 Azuga-Bușteni”, a fost obiectul unei alte ședințe, desfășurate vineri, la care au participat reprezentanți ai Consiliului Județean Prahova, primăriile Bușteni și Azuga, Direcția Silvică Prahova,Ocolul Silvic Azuga, antreprenorul general, proiectantul, echipa supervizorului, evaluator autorizat ANEVAR, precum și prestatorii de servicii responsabili pentru documentațiile cadastrale și procedurile de expropriere.

În cazul acestui proiect este nevoie de inițierea unei Hotărâri de Guvern care să permită declanșarea procedurilor de expropriere, conform legislației în vigoare, fiind nevoie de accelerarea avizării documentelor tehnice necesare, precum și de consolidare a colaborării între toți partenerii pentru a evita eventualele blocaje. ”Totodată, reprezentanții echipei tehnice au detaliat provocările identificate pe teren, inclusiv condițiile geotehnice complexe și necesitatea adaptării soluțiilor tehnice pentru a respecta normele de siguranță și eficiență. De asemenea, au fost discutate soluții specifice pentru minimizarea disconfortului pentru locuitorii din zonă și pentru protejarea ecosistemelor locale. Realizarea acestui obiectiv de investiții reprezintă un pas esențial în fluidizarea traficului în zona montană a județului Prahova, contribuind la creșterea atractivității turistice și la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor. Consiliul Județean Prahova rămâne angajat în derularea acestui proiect strategic, urmărind respectarea termenelor stabilite și implementarea celor mai bune soluții pentru dezvoltarea infrastructurii județene”, arată reprezentanții instituției conduse de Virgiliu Nanu.