N.D.
Printre cele mai recente inițiative aprobate de Consiliul Local Ploiești se numără și constituirea Comisiei Locale de Ordine Publică de la nivelul municipiului Ploiești. Această comisie are următoarele atribuții: asigură cooperarea dintre instituțiile și serviciile publice cu atribuții din domeniul ordinii și al siguranței publice la nivelul orașului; avizează proiectul regulamentului de organizare și funcționare al Poliției Locale Ploiești; elaborează proiectul planului de ordine și siguranță publice al municipiului, pe care îl actualizează anual; analizează periodic activitățile de menținere a ordinii și siguranței publice la nivelul orașului și face propuneri pentru soluționarea deficiențelor constatate și pentru prevenirea faptelor care afectează climatul social; prezintă Consiliului Local Ploiești rapoarte anuale asupra modului de îndeplinire a prevederilor planului de ordine și siguranță publice al municipiului, iar în baza concluziilor desprinse din analizele efectuate propune autorităților administrației publice locale inițierea unor proiecte de hotărâri prin care să se prevină faptele care afectează climatul social; analizează și face propuneri în orice alt domeniu care privește siguranța și ordinea publice la nivelul orașului. La conducerea acestei comisii, în calitate de președinte, este primarul orașului, Mihai Polițeanu, în componența acesteia mai regăsindu-se: șeful Poliției municipiului Ploiești, directorul Poliției Locale Ploiești, secretarul general al municipiului, dar și trei consilieri locali ploieșteni.