Poliţia Rutieră ar putea dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, iar ridicarea şi depozitarea în locuri special amenajate ar urma să fie făcută de primarii sau de administratorul drumului public, potrivit unui proiect de modificare a Codului Rutier depus la Senat la finalul lunii mai. Potrivit proiectului de lege, Poliţia Rutieră va putea dispune ridicarea vehiculelor în următoarele cazuri: vehiculul staţionat se află în zona de acţiune a indicatorului „Staţionarea interzisă” însoţit de panoul adiţional „Ridicare autovehicule parcate neregulamentar”; vehiculul staţionat blochează partea carosabilă de natură să împiedice desfăşurarea circulaţiei rutiere pentru cel puţin o bandă de circulaţie pe sens; vehiculul staţionează pe partea carosabilă în locurile în care se interzice depăşirea; vehiculul staţionează în intersecţii, inclusiv în intersecţiile cu circulaţie în sens giratoriu; obstrucţionează sau blochează căile de acces la proprietatea publică sau privată adiacentă drumului public; împiedică sau blochează accesul la pistele pentru biciclete; staţionează în staţiile mijloacelor de transport public de persoane; staţionează neregulamentar pe partea carosabilă în afara localităţilor.
„Raţiunea acestei propuneri legislative porneşte de la lipsa unor reglementări adecvate, clare şi coerente, adaptate condiţiilor existente. Ridicarea vehiculelor a devenit o problemă reclamată de numeroşi cetăţeni, fapt agravat de lipsa locurilor de parcare în număr suficient, în special în cadrul marilor oraşe. Practica măsurii de ridicare a acelor autovehicule staţionate neregulamentar a ajuns să genereze abuzuri realizate de către cei care pot să dispună această măsură, manifestând în cele mai multe cazuri exces de zel. Măsura dispunerii ridicării autovehiculelor trebuie să fie una excepţională, îndreptată asupra acelora care într-adevăr blochează circulaţia rutieră sau constituie un pericol pentru aceasta. Dispoziţia de ridicare a autovehiculelor trebuie să justifice această măsură tehnico-administrativă luată. Dacă autovehiculul nu constituie un obstacol sau pericol concret pentru desfăşurarea circulaţiei publice această măsură nu se poate justifica, putând fi considerată abuzivă sau excesivă”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege. În momentul de faţă, ridicarea maşinilor parcate neregulamentar nu mai este posibilă deoarece în luna mai 2015 Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit că această activitate nu trebuie reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament. Instanţa a analizat această situaţie la cererea Avocatului Poporului. Astfel, primăriile au rămas fără nicio pârghie de a-i sancţiona pe şoferii care parchează pe trotuar, pe trecerile de pietoni, pe linia de tramvai sau blochează traficul. Acum, singura măsură coercitivă rămasă este amenda dată de poliţie, ce îi sancţionează pe şoferi cu două până la cinci puncte penalizare şi sume cuprinse între 195 şi 487 lei. În luna iunie 2015, Asociaţia Municipiilor din România a cerut Guvernului să adopte în procedură de urgenţă regulamentul pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. Acest lucru nu s-a întâmplat nici până acum.