România se clasează pe locul al treilea în rândul statelor membre ale Uniunii Europene (UE), din Europa Centrală şi de Est, în ceea ce priveşte valoarea comerţului electronic, după Polonia şi Cehia, arată Raportul „European Ecommerce 2024”, citat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.
Potrivit documentului, în 2023, comerţul electronic românesc de bunuri şi servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din Produsul Intern Brut (PIB), în creştere faţă de anul precedent, de la 3,17% din PIB.
Pentru 2024, estimările din raport indică o creştere spre 10% a vânzărilor online de bunuri şi servicii, până la o valoare de 11,7 miliarde de euro (3,42% din PIB). De asemenea, se anticipează că procentul populaţiei care va efectua cumpărături online va ajunge la 55%, ceea ce reflectă tendinţa de digitalizare şi preferinţa tot mai mare a consumatorilor români pentru comerţul online.
Raportul European Ecommerce 2024 a fost comandat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce, şi realizat de Centrul pentru Cercetări de Piaţă al Universităţii de Ştiinţe Aplicate din Amsterdam.