N. D.

Având în vedere procesul de digitalizare și rolul acestuia privind combaterea birocrației, tot mai multe instituții publice de la nivelul județului Prahova au făcut pași importanți în acest sens, anunțând că depunerea actelor se poate face și în format electronic. Un exemplu în acest sens este și cel al Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Prahova, care prin intermediul unui comunicat de presă le recomandă prahovenilor ca, pentru eficiență și accesibilitate, să nu mai bată drumul până la Ploiești, la sediul instituției, ci să le transmită în format online. În acest context, reprezentanții instituției au ținut să precizeze: ”În cadrul eforturilor noastre de a eficientiza procesul administrativ și de a veni în sprijinul cetățenilor, încurajăm beneficiarii de prestații sociale să utilizeze metodele online de depunere a documentelor. Acest demers face parte din strategia de digitalizare a serviciilor publice, asigurând un acces mai rapid și sigur la serviciile instituției. Prin utilizarea serviciilor online, beneficiarii pot depune cererile și documentele necesare fără a fi nevoie să se deplaseze fizic la sediul instituției. Sistemul online este disponibil 24 de ore din 24, oferind flexibilitate și reducând timpii de așteptare. De asemenea, acest instrument digital permite urmărirea în timp real a stadiului soluționării cererilor și oferă o interacțiune directă și rapidă cu departamentele responsabile”, au precizat reprezentanții AJPIS Prahova. Potrivit acestora, avantajele depunerii actelor online includ economisirea timpului, fără deplasări și cozi la ghișeu; accesibilitate non-stop, platforma fiind disponibilă 24/7, în plus, toate documentele depuse sunt stocate în siguranță, iar stadiul solicitării poate fi urmărit prin numărul de înregistrare primit automat. ”Beneficiarii pot accesa prin e-mail sau prin secțiunea dedicată depunerii documentelor de pe site-ul oficial al AJPIS PRAHOVA, adresa https://prahova.mmanpis.ro/contact. Odată trimis emailul, utilizatorul va primi electronic o confirmare cu privire la înregistrarea solicitării. În cazul în care este necesar un suport suplimentar, echipa de asistență tehnică este disponibilă pentru a oferi ajutor telefonic sau prin e-mail. Digitalizarea serviciilor publice este o prioritate pentru noi! Vrem să asigurăm cetățenilor acces rapid și eficient la toate facilitățile oferite de instituția noastră. Serviciul online simplifică interacțiunea cu administrația publică, reducând birocrația și facilitând accesul la informație și servicii. Pentru mai multe informații despre depunerea online a actelor și alte servicii disponibile, vă rugăm să accesați https://prahova.mmanpis.ro/contact/ sau să contactați ajpis.prahova@mmanpis.ro. Modelele de cereri/formulare și alte documente care pot fi depuse online se pot găsi prin intermediul linkului: https://prahova.mmanpis.ro/informatii-de-interes-public/formulare-tip/”, se mai precizează în comunicatul instituției.
AJPIS Prahova funcționează în subordinea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială ca serviciu public deconcentrat, care asigură plata beneficiilor sociale și realizează activităţi de evaluare, monitorizare a serviciilor sociale. Are sediul în Ploiești, pe strada Strada Nicolae Iorga nr 1, informații putând fi obținute și la telefon: 0244 577 638 sau Call Center: 0219309, pe site: https://prahova.mmanpis.ro/, E-mail: ajpis.prahova@mmanpis.ro. Programul de lucru cu publicul este în zilele de marți și joi, între orele 8.30 – 13.30.