Pentru al doilea an consecutiv, Mamaia ocupă locul întâi în topul destinațiilor alese de turiștii români pentru petrecerea vacanței de vară, conform unui studiu realizat de un site de specialitate, remis Agerpres. Dacă stațiunea Eforie Nord și-a păstrat poziția a doua și în 2016, Costineștiul a pierdut locul din clasament în favoarea stațiunii bulgărești Albena. În ceea ce privește interesul românilor pentru city break-uri, studiul realizat de trivago.ro arată că Roma a detronat Parisul, iar destinații precum Viena sau Istanbul au fost înlocuite cu alte două stațiuni litorale: Skala Potamia din Grecia și Sunny Beach din Bulgaria. Conform indicelui de prețuri hoteliere trivago pentru luna mai, tarifele unităților de cazare s-au aflat în ușoară creștere comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Excepție fac hotelurile din Albena, Roma și Paris, care au înregistrat în această lună prețuri cu până la 10% mai scăzute în comparație cu aceeași perioadă din 2015. Cea mai scumpă destinație în luna mai a fost Barcelona, prețul mediu pentru o noapte de cazare în capitala catalană fiind de 747 lei, cu aproximativ 10% mai mult decât luna mai a anului trecut. În ceea ce privește evoluția prețurilor din aceste destinații în lunile viitoare, turiștii români se pot aștepta la o majorare a acestora cu până la 70% față de luna mai. Un astfel de caz este cel al stațiunii Mamaia, unde luna iunie este singura în care românii mai pot rezerva o cameră pentru un preț mediu de 375 lei. În luna iulie, prețul mediu pentru o cameră dublă în stațiunea de la malul Mării Negre va fi de 649 lei pe noapte, Mamaia fiind astfel cea mai scumpă destinație litorală din această vară.
Grecia investește masiv în reclame pentru a atrage turiștii
Grecia intenționează să cheltuie aproape o jumătate de milion de euro pentru promovarea țării ca destinație turistică pe Yahoo și Travel Channel, transmite site-ul ekathimerini.com. Cooperarea dintre Organizația Națională a Greciei pentru Turism (GNTO) și Yahoo va include o campanie care se va derula pe o perioadă de trei luni pentru piața din SUA, cu reclame în valoare de 122.301 euro. De asemenea, se va desfășura o campanie de promovare pentru piețele din Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Qatar, Oman și Bahrein, cu reclame în valoare de 157.662 euro. Canalul de televiziune Travel Channel va prezenta cinci reclame de un minut, de 129 de ori, pentru telespectatorii din Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Reclamele sunt în limba engleză și au ca temă turismul de lux, gastronomia, plajele și litoralul, orașele turistice și stilul de viață din Grecia. Bugetul pentru această campanie televizată se ridică la aproximativ 205.000 euro. Grecia se așteaptă la un nivel record de turiști în acest an – 27 de milioane – depășindu-l pe cel de anul trecut – 26,5 milioane – ceea ce va stimula creșterea economică, a afirmat recent Lefteris Kretsos, secretar general pentru Comunicații în Guvernul de la Atena. În ciuda continuării măsurilor de austeritate și a fluxurilor de imigranți, Grecia speră să înregistreze anul acesta mai mulți vizitatori străini decât în 2015. „27 de milioane este o țintă majoră – este o piatră de hotar. Există estimări că numărul turiștilor străini ar putea fi chiar mai ridicat, undeva la 27,5 milioane”, le-a declarat jurnaliștilor Lefteris Kretsos. Acesta a adăugat că turiștii vor veni în Grecia pe fondul instabilității existente în alte state mediteraneene.