Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor a obligat CJ sã remedieze condiţiile impuse prin caietul de sarcini
V. Stoica
Două dintre firmele interesate să participe la licitația organizată de Consiliul Județean Prahova pentru achiziția a 900 de eurocontainere necesare colectării separate a deșeurilor – care ar urma să fie predate Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Parteneriatul pentru Managementul Deşeurilor – Prahova” și distribuite localităților prahovene – au acuzat impunerea unor condiții nelegale în cadrul licitației.
Astfel, în urma contestațiilor făcute de Inoveco SRL Voluntari și SC AX Perpetuum Impex Cluj-Napoca, ai căror reprezentanți au acuzat clauze nelegale și condiții restrictive ”care contravin standardelor europene în vigoare” impuse prin caietul de sarcini, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis să admită ambele contestații.
Prin Decizia nr. 2507/C6/2740,2751 din 5 septembrie 2024, CNSC a admis contestația formulată de către societatea INOVECO SRL (…) și contestația formulată de către societatea AX PERPETUUM IMPEX SRL, (…) în contradictoriu cu autoritatea contractantă JUDEȚUL PRAHOVA (…) și obligă autoritatea contractantă la eliminarea din cadrul caietului de sarcini a următoarelor cerințe: ,,Certificare RAL GZ 951; Margine frontal ranforsată prin structură tip «fagure de albine»; Capacitate de încărcare: min. 500 kg; Greutate proprie: min. 50 kg’’, conform motivării aferente.
CNSC a dispus ca măsurile respective de eliminare a condițiilor considerate nelegale să se aplice în termen de 15 zile de la primirea deciziei cu caracter obligatoriu luate de Consiliu.
”Prin contestația înregistrată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor sub nr. 50431/07.08.2024, formulată de către societatea INOVECO SRL, cu sediul social în orașul Voluntari, (…) împotriva prevederilor documentației de atribuire, elaborată de către JUDEȚUL PRAHOVA, cu sediul în municipiul Ploiești, str. Republicii nr. 2-4, județul Prahova, reprezentată convențional de către SCA „Ceparu și Irimia”, cu sediul profesional în municipiul București, str. Ștefan Mihăileanu nr. 11, sector 2, ales ca sediu procesual, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul achiziției publice desfășurată prin procedura „simplificată”, privind atribuirea contractului de furnizare având ca obiect „Achiziționarea a 900 de bucăți de EUROCONTAINERE PENTRU COLECTAREA SEPARATĂ A BIODEȘEURILOR pentru Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor din județul Prahova”, (…) s-au solicitat următoarele: ,,1) dispunerea măsurilor de remediere, în sensul obligării autorității contractante la modificarea clauzelor nelegale din documentația de atribuire, respectiv eliminarea condiției restrictive impuse în mod ilegal ofertanților de a prezenta certificare RAL GZ 951 de la Asociația pentru Asigurarea și Identificarea Calității pentru europubele mobile pentru deșeuri reciclabile, care emite certificarea RAL GZ 951, în mod excesiv față de standardul EN 840; 2) suspendarea procedurii până la soluționarea contestației, în temeiul art. 22 alin. 1 din legea nr. 101/2016; 3) obligarea autorității contractante la modificarea secțiunii IV.2.2. din anunțul de participare nr. SCN1150898/01.08.2024, prin prelungirea termenului de depunere a ofertelor, cu obligarea autorității contractante la publicarea unei erate la anunțul de participare nr. SCN1150898/01.08.2024 privind noul termen de depunere a ofertelor’’.
II. Prin contestația nr. 391/08.08.2024, înregistrată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor sub nr. 50788/09.08.2024, formulată de către societatea AX PERPETUUM IMPEX SRL, cu sediul social în municipiul Cluj-Napoca, (…), împotriva prevederilor documentației de atribuire antemenționată, elaborată de către aceeași autoritate contractantă, s-au solicitat următoarele: ,,1) suspendarea procedurii de atribuire până la soluționarea contestației, în termenul art. 22 alin 1 din legea nr 101/2016; 2) obligarea autorității contractante de a elimina condiția restrictivă impusă în mod ilegal ofertanților de a prezenta certificat RAL GZ 951/1 de la Asociația pentru Asigurarea și Identificarea Calității pentru europubele mobile pentru deșeuri reciclabile, care emite certificarea RAL GZ951/1, în mod excesiv față de standardul EN840; 3) obligarea autorității contractante de a elimina din caietul de sarcini a cerinței: solicitarea unei capacități de încărcare de minimum 500 kg, greutatea proprie a containerului de minimum 50 kg și solicitarea unui anumit tip de ranforsări pentru marginea frontală a containerului’’ – se arată în decizia emisă de CNSC, solicitările celor două firme contestatoare fiind la baza impunerii modificărilor la caietul de sarcini.