Planul naţional de combatere a abuzului în şcoli nu oferă soluţii concrete pentru problema subraportării cazurilor de abuz în şcoli, susţin reprezentanţii World Vision România, care propun dezvoltarea unei platforme online unde copiii şi părinţii pot reclama un caz de abuz în şcoală.
În opinia reprezentanţilor World Vision România, dezvoltarea emoţională a elevilor şi educarea cu privire la prevenirea abuzului ar trebui să fie o prioritate în faţa măsurilor punitive, potrivit Agerpres.
„Planul naţional pentru combatere a violenţei şcolare aprobat de Guvern în urmă cu câteva zile menţionează faptul că incidentele de violenţă rămân deseori subraportate din cauza temerii de consecinţe, din cauze ce ţin de poziţia comunităţii în legătură cu tolerarea formelor de violenţă sau din cauza lipsei de informaţii cu privire la modalităţile de raportare sigure pentru copii. World Vision România reiterează una dintre propunerile principale ale copiilor din Consiliul Consultativ al fundaţiei care adresează problema subraportării: dezvoltarea unei platforme online unde copiii şi părinţii pot reclama un caz de abuz în şcoală”, se arată într-un comunicat remis AGERPRES.
Potrivit sursei citate, platforma online ar trebui să fie promovată şi afişată în toate şcolile din România, în mediul online şi mass-media, iar după ce o reclamaţie este înregistrată în platformă, ar trebui să existe un protocol de intervenţie şi soluţionare a problemei semnalate, din partea Ministerului Educaţiei şi Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copiilor, pentru a ajuta victima acelui abuz.
Potrivit unui sondaj referitor la siguranţa online derulat de World Vision România printre adolescenţi în luna februarie a acestui an, dacă ar observa un caz de abuz, cei mai mulţi dintre elevi (peste jumătate) ar vorbi cu profesorul-diriginte, o treime ar vorbi cu colegii apropiaţi sau cu directorul şcolii şi un sfert ar vorbi cu părinţii. Un procent mai mic (puţin peste 20%) ar vorbi cu un consilier şcolar. Mai mult de unu din zece elevi nu ar vorbi cu nimeni. Adolescenţii îşi iau informaţiile despre abuz preponderent din social media (74%), aproape jumătate de la profesori, mai puţin de o treime de la părinţi, un pic peste 14% de la autorităţi, dar mai mult de unu din zece nu se informează.