V. Stoica

Circulația pe DN1, în zona Câmpina, este închisă timp de două zile pentru demolarea unui pod feroviar șubred care trece peste drumul național! Poliția Română, prin Centrul Infotrafic, a reamintit ieri că, în perioada 19.03.2024, ora 00.00 – 20.03.2024, ora 24.00, circulația rutieră va fi închisă pe DN 1, pe tronsonul kilometric 89+450 metri – 94+650 metri, în zona localității Câmpina, județul Prahova, pentru efectuarea lucrărilor de demolare a pasajului de cale ferată, care supratraversează DN 1 la kilometrul 93+120 metri. Traficul rutier se desfășoară deviat, în aceste două zile, pe categorii de vehicule, astfel: autovehiculele cu masa mai mică de 3,5 tone, pentru sensul București – Brașov și retur: DN 1, kilometrul 89+450 metri (Bănești) – DJ 102I – Calea Daciei – B-dul. N. Bălcescu – DJ 101R – DN 1, kilometrul 94+650 metri Cornu. Pe de altă parte, autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone, pentru sensul Ploiești – Brașov și retur: DN 1, kilometrul 53+650 metri (Bărcănești) intersecție cu DN 1A – Centura de Est – DN 1A (Blejoi – Vălenii de Munte – Cheia – Săcele) – DN 1 – Brașov; DN 1, kilometrul 59+800 metri (Bărcănești) intersecție cu DN 1A – Centura de Vest – DN 1A (Blejoi – Vălenii de Munte – Cheia – Săcele) – DN 1 – Brașov; DN 1, kilometrul 64+400 metri (Bărcănești) – DN 72 – Târgoviște – DN 71 (Târgoviște – Fieni – Moroieni) – DN 71 – DN 1 Sinaia – DN 1 – Brașov.
La finalul lunii decembrie 2022, CFR SA, prin Sucursala Regională CF București, a încheiat contractul pentru dezafectarea podului aflat la km 0+609, pe linia 312 Câmpina – Câmpinița, proiectare și execuție. Câștigătoarea licitației a fost desemnată asocierea INFRA SYSTEM PROIECT – BETARMEX SRL, la o valoare contractuală de 5,1 milioane de lei fără TVA. Închis circulației feroviare în luna septembrie a anului 2013, podul feroviar menționat se află în evidențe ca punct periculos de gradul I încă din anul 1995, însă starea acestui obiectiv s-a deteriorat extrem de mult în ultimii ani.
Reprezentanții CFR arătau, încă din 2018, când a fost lansată licitația pentru lucrări de intervenție propuse pentru podul feroviar, lucrări de care nu a fost interesată nicio firmă de construcții: “Urmare verificărilor efectuate în perioada scursă de la punerea în funcțiune (n.n. – podul fiind construit în anul 1974) și până în prezent, s-au evidențiat o serie de deficiențe cauzate în principal deplasării spre amonte a banchetei cuzineților de pe pila 5 ca urmare a rotirii bazei (fundației) acesteia, deplasare ce a antrenat tablierele V și VI, fapt ce a dus la deformarea aparatelor de reazem, ruperea elementelor de ghidare, fisuri și crăpături în cuzineți. Rotirea bazei pilei a fost posibilă din cauza fundării acesteia într-un strat de pietriș cu bolovăniș, sub care se găsește un strat de sare compactă și a existenței unui curent de apă subteran ce trece oblic pe sub latura din amonte a pilei 5. Podul se află în evidențe ca punct periculos de gradul I din anul 1995. În data de 24.09.2013, s-a luat măsura închiderii circulației feroviare pe linia CF Câmpina – Câmpinița, din cauza agravării deficiențelor existente la pila nr. 5 aferentă podului de la km 0+609. Pentru urmărirea evoluției fenomenului de deplasare/ rotire a pilei nr. 5 (n.n. – care se găsește chiar la mijlocul DN1), a fost instituit un program de supraveghere și măsurare cu dispozitive optice. Din analiza datelor culese în ultimele șapte luni, se observă deplasări în plan vertical și orizontal neliniare cu valori fluctuante, indicând un fenomen de “plutire” a pilei 5”.