Având în vedere că sunt destui români care, în perioada următoare, date fiind Sărbătorile de Iarnă, și-au programat efectuarea unei călătorii în străinătate, Direcția Generală de Pașapoarte a ținut să vină cu o serie de recomandări. ”Dacă urmează să efectuați o călătorie în străinătate în perioada următoare, este nevoie să verificați atât valabilitea documentelor dumneavoastră de călătorie, cât și valabilitatea documentelor de călătorie ale minorilor. Pentru a afla condițiile de călătorie impuse de statul în care urmează să vă deplasați, accesați site-ul Ministerului Afacerilor Externe, www.mae.ro, secțiunea condiții de călătorie, sau adresați-vă misiunii diplomatice a statului respectiv în România! În cazul în care aveți nevoie de un nou document de călătorie, programați-vă din timp pe platforma de programări on-line https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/harta, pentru depunerea cererii de pașaport, astfel încât timpul de așteptare la ghișeu să fie zero”, se arată într-o informare a instituției.
Pe de altă parte, în contextul politicii de digitalizare a Ministerului Afacerilor Interne, Direcția Generală de Pașapoarte a mai anunțat că se implică în mod activ în procesul de implementare a serviciilor publice electronice, având ca obiectiv major al activității sale stabilirea unei interacțiuni facile și rapide cu cetățenii. Astfel, în acest context, reprezentanții instituției au ținut să mai precizeze: ”Începând cu 04 decembrie 2023, serviciul de verificare online a stadiului cererii de pașaport simplu electronic – STATUS PAȘAPORT, a migrat pe platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, fiind disponibil la adresa https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte. Sistemul are ca scop identificarea stadiului cererii de pașaport simplu electronic pe baza unor criterii de căutare simple, unice și care să asigure un nivel maxim de confidențialitate și siguranță. Astfel, solicitantul poate introduce fie numărul de cerere pe care îl primește de la lucrătorul care i-a preluat cererea la ghișeu, fie ultimele 9 caractere din codul numeric personal, împreună cu data cererii. Accesând această soluție, prin intermediul unei scheme grafice, însoțită de o scurtă descriere a etapelor pe care pașaportul simplu electronic trebuie să le parcurgă, cetățeanul află dacă cererea sa este în analiză, dacă aceasta a fost aprobată sau respinsă, dacă pașaportul simplu electronic a fost personalizat, expediat sau dacă a ajuns la ghișeu, în vederea eliberării. Prin implementarea acestui proiect, ne dorim menținerea unui nivel înalt al calității serviciilor publice oferite, precum și promovarea unor funcționalități adaptate evoluțiilor tehnologice actuale, sens în care, în perioada următoare, avem în vedere dezvoltarea modalităților de interacțiune cu cetățenii prin introducerea serviciului de notificare prin SMS, în momentul în care titularul pașaportului simplu electronic se poate prezenta la ghișeu în vederea ridicării documentului de călătorie”.