Conform unui anunț al Primăriei Comarnic, persoanele care s-au înscris, în vara acestui an, în Programul privind casarea autovehiculelor uzate, sunt așteptate la sediul instituției.
Mai exact, persoanele în cauză trebuie să se prezinte la sediul Serviciului Financiar Contabilitate din cadrul Primăriei Comarnic, în vederea semnării contractului de finanțare pentru obținerea stimulentului de casare, cererea care trebuie depusă în acest sens urmând să fie însoțită de o serie de documente.
Anunțul autorităților locale a fost făcut în contextul în care Comarnicul se regăsește printre cele 22 de unități administrativ-teritoriale din Prahova care s-au înscris în Programul privind casarea autovehiculelor uzate –„ Rabla local”. Obiectivul acestui program constă în finanţarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu, acordată pentru autovehiculul uzat ce are o vechime egală sau mai mare de 15 ani de la anul fabricaţiei, în schimbul predării acestuia spre casare. Acest program are caracter multianual şi se aplică la nivel naţional, fiind derulat în baza contractelor de delegare încheiate de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) cu unităţile administrativ-teritoriale care au făcut și obiectul unor hotărâri supuse aprobării în consiliile locale, pentru fiecare localitate în parte fiind făcut public numărul de mașini uzate care pot fi casate în fiecare localitate în parte, la Comarnic fiind vorba despre 150 de mașini uzate. Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului s-a realizat în perioada 31 iulie – 31 august a.c., prin intermediul unei aplicații informatice pusă la dispoziție de către AFM. O persoană fizică s-a putut înscrie o singură dată în aplicație, un aspect important fiind acela că respectiva persoană trebuia să domicilieze pe raza teritorială a primăriei la care se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care a soliciat finanțare și să realizeze înscrierea în aplicație doar în cazul în care primăria se regăsea în lista celor 500 de localități din România, parte din acest program, trecute pe lista AFM. După înregistrarea în program, AFM a transmis lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul programului, ulterior acestea putând transmite documentele conform procedurii interne a fiecărei primării, publicată pe pagina de internet a acesteia, așa cum se întâmplă, în cazul de față, la Primăria Comarnic. După semnarea contractului de finanțare cu primăria, persoana fizică va casa , va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400de lei se alocă din Fondul pentru mediu şi 600 de lei – din bugetul local). De reținut că beneficiarul stimulentului de casare se va angaja, conform ghidului de finanțare, că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare, acest program având ca scop eliminarea din circulație a mașinilor uzate, cu grad ridicat de poluare, pentru atingerea țintelor stabilite în Planul Național de Redresare și Reziliență.