F.T.
Nu mică le-a fost mirarea celor aflați, ieri dimineață, la AFI Palace Ploiești, când au văzut că agenți de poliție au împânzit parterul hipermarketului. Unii au crezut că, probabil, cineva sunase la Numărul Unic “112”, pentru a reclama vreun furt. Alții, că s-a petrecut cine știe ce grozăvie.
Și nu-i exclus ca unele dintre persoanele abordate de polițiști să fi avut o mică strângere de inimă fiindcă, se știe, una peste alta, de regulă nu-i de bun augur să te abordeze poliția când ai și bagaje voluminoase în mână …
Nedumerirea a dispărut în momentul în care reprezentanții compartimentului de Prevenire a criminalității din cadrul IPJ Prahova au explicat că, începând de ieri, în județ se derulează acțiunea intitulată “Neglijența – invitație deschisă la furt”.
Unii dintre cei abordați erau din generația crescută, probabil, “cu cheia la gât”. Cu toate acestea, printre ei s-au numărat și persoane care au recunoscut că, într-un fel sau altul, au fost victime ale hoților. Cu alte cuvinte, orice măsură de prevenire este bine-venită, fiindcă, vorba unui îndemn de pe pliantele împărțite de polițiști, “Casa ta merită o grijă sporită”.
Generației tinere aflate în incinta complexului comercial – adeptă a conversațiilor pe rețelele de socializare – i s-a explicat că nu-i tocmai indicat să postezi pe Facebook un mesaj de genul ”Ura, de mâine plec cu mama și cu tata două săptâmâni la mare”, fiindcă hoții atât așteaptă: să știe că ești plecat de-acasă.
Așadar, începând de ieri, în Prahova a fost demarată campania “Neglijența – invitație deschisă la furt”. Context în care poliția precizează faptul că, deși în ultimii ani tendința a fost una descrescătoare (de la circa 35.000 de furturi din locuinţe la nivel naţional în 2012 la puțin peste 28.000 în 2015), prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului rămâne, în continuare, una dintre priorităţile oamenilor legii. Acțiunea „Neglijența, invitație deschisă la furt” este desfășurată în parteneriat cu Groupama Asigurări S.A. și își propune să readucă în atenția cetățenilor importanţa preocupării personale în reducerea riscului în ceea ce priveşte furturile din locuinţe.
Activităţile circumscrise campaniei vizează transmiterea de recomandări cu caracter preventiv prin distribuirea unor materiale cu conținut specific, acestea urmând să fie puse la dispoziţia asociaţiilor de proprietari din mediul urban şi expuse la avizierele blocurilor, la sediile unităţilor de poliţie, la intrările în centrele comerciale şi în alte locuri publice. Ca noutate, în urma colaborării dintre cei doi parteneri – Poliția Română și Groupama Asigurări S.A. – urmează să fie realizat un site dedicat exclusiv campaniei, respectiv www.prevenireafurturilor.ro.















