N.D.

La începutul acestei săptămâni, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat că a fost desemnat constructorul ultimului dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Ploieşti-Buzău, după reevaluarea ofertelor şi respingerea contestaţiei de către Curtea de Apel Bucureşti. „A fost desemnat (n.n. – luni) constructorul ultimului dintre cele 13 loturi ale A7 (finanţate prin PNRR)! După reevaluarea ofertelor şi după respingerea contestaţiei de către Curtea de Apel Bucureşti, CNAIR a desemnat câştigătorul contractului pentru Lotul 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău) al Autostrăzii Ploieşti-Buzău (secţiune a A7). După semnarea contractului, constructorul turc va avea la dispoziţie 1,15 miliarde de lei (fără TVA) şi 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor şi deschiderea circulaţiei pe cei 13,9 km”, a anunțat Sorin Grindeanu pe pagina sa de facebook. Precizarea ministrului Transporturilor a venit după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, prin intermediul unui comunicat de presă, că ”luni, 22.05.2023, după finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor în conformitate cu dispozițiile Deciziei Civile nr. 168/25.01.2023, pronunțată de Curtea de Apel București, ale Deciziei CNSC nr. 2628/C9/2717, 2737 din data de 12.12.2022, precum și ale Deciziei CNSC nr. 742/C9/638 din data de 03.04.2023, rămasă definitivă prin Decizia Civilă a Curții de Apel București din data de 17.05.2023, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de ”Execuție Lucrări Autostrada Ploiești-Buzău Lot 3 Pietroasele – Municipiul Buzău km 49+350 – km 63+250”, ofertantul desemnat câștigător fiind TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. Lungimea acestui tronson de autostradă este de 13,9 km și include construcția a 8 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m, sursa de finanțare fiind asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Conform CNAIR, semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. Reamintim faptul că Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 450 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani, aproximativ 335 de km, autostrada a fost prinsă pe finanțare prin PNRR. Pe tronsonul Ploiești – Buzău al acestei autostrăzi, Lotul 1: Dumbrava (A3) – Mizil, are o lungime de 21 km, constructorul fiind Impresa Pizzarotti – Retter, valoarea fiind de 1,47 miliarde de lei, lucrarea fiind începută în august 2022, cu termen de finalizare 20 de luni. Lotul 2, Mizil – Pietroasele, are o lungime de 28,35 km, constructor fiind CONI – Trace Group, valoarea investiției fiind de 1,25 miliarde de lei. Și în acest caz, lucrarea a fost demarată tot în august anul trecut și trebuie să fie finalizată în termen de 20 de luni, cu precizarea că, așa cum atenționau cei de la Asociația Pro Infrastructura, la începutul lunii trecute, în cazul constructorului prahovean Coni, ritmul lucrărilor nu era conform așteptărilor, pentru a-și întări declarațiile, aceștia făcând publice și o serie de filmări din zona șantierului.