V. S.

Asociația Pro Infrastructură a prezentat noi imagini de pe primul lot al autostrăzii Dumbrava – Buzău, acolo unde, cel puțin momentan, lucrurile nu sunt chiar așa cum ar trebui să fie, astfel încât acest sector să fie gata la timp. Dacă nu se va revigora ritmul de lucru de către asocierea de firme care a fost desemnată câștigătoare a lotului I (Dumbrava – Mizil) al autostrăzii A7, potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructura, ”termenul contractual va fi depășit”.
”Progresul fizic se învârte în jurul cifrei de 8%, poate spre 10% cu multă indulgență. Asta pe un contract semnat în 16.06.2022 cu ordin de începere emis în 22.08.2022 și o perioadă de execuție directă (fără proiectare) de 20 de luni. Este cert că termenul contractual, aprilie 2024, va fi depășit. Ca să fie respectat, asocierea Pizzarotti-Retter va trebui să aibă un ritm mediu lunar de ~7%. Adică de vreo 7 ori viteza de execuție de până acum. Un vis. Șantierul încă are petice unde cresc cereale și bălării, terasamentele rareori depășesc cu un metru terenul natural și aproape că nu găsești poduri și pasaje care să fi ieșit din pământ. Știm, am filmat sâmbăta, dar este rușinos că la marea descărcare arheologică de lângă Mizil se mișcau mai mulți arheologi decât utilajele constructorilor pe tot lotul” – Asociația Pro Infrastructură.
Deși ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în luna august 2022, la prima vedere lucrările par să înainteze destul de greoi pe tronsonul Dumbrava-Mizil, acolo unde licitația a fost câștigată de asocierea Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. – Pizzarotti S.A. – RETTER Projectmanagement S.R.L., contractul având o valoare de 1.468.550.055,22 lei fără TVA, cu finanțare prin PNRR și o durată de execuție de 20 de luni.
Lotul 1 Dumbrava-Mizil (km 0+000 – km 21+000) al autostrăzii A7 are o lungime de 21 km și include 14 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m.
(sursa imagini: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură)