• Timp de circa două luni, circulația automobilelor va fi interzisă
V. Stoica
Primarul comunei Valea Călugărească, Ioana Neagu, a anunțat, ieri, că din 1 Martie încep lucrările la podul metalic de la Pantazi, așadar timp de circa două luni – cât estimează edilul localității – circulația autoturismelor va fi complet întreruptă. ”Începând cu data de 01 Martie 2023 vom demara lucrările de execuție la obiectivul de investiții „Modernizare punte pietonală accidental carosabilă peste râul Teleajen, între satul Pantazi si satul Berceni”. Pe perioada derulării lucrărilor, accesul autovehiculelor pe punte va fi interzis!!! Va fi permisă traversarea pietonală a podului! Depunem toate eforturile pentru ca lucrările să se execute în circa 2 luni. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, dar lucrările de reparații sunt absolut necesare pentru siguranța cetățenilor”, a transmis primarul comunei Valea Călugărească.
Acest lucru înseamnă că toți cei care vor să ajungă de la Ploiești în Valea Călugărească (satele Dârvari și Coslegi), la Dumbrava sau Drăgănești, vor fi obligați să urmeze ruta mai lungă cu circa 10 kilometri, respectiv pe DN1B – Bucov-Valea Călugărească.
După reluarea licitației organizate pentru modernizarea podețului metalic de la Pantazi, care trece peste râul Teleajen, Primăria Valea Călugărească a reușit, la finalul lunii decembrie 2022, să finalizeze procedura de achiziție și să încheie contractul de lucrări, a cărui valoare este de 728.226,41 de lei fără TVA, constructorul desemnat fiind Strabenbau Logistic, o firmă din județul Prahova. Potrivit documentației, printre lucrările de modernizare a ”punții pietonale accidental carosabilă” (denumirea oficială a podului de la Pantazi) se află montarea elementelor lipsă la infrastructuri și suprastructură, înlocuirea elementelor ce nu pot fi reparate la infrastructuri și suprastructură, consolidarea infrastructurilor existente, consolidarea tablierului pe ultimele patru deschideri (care nu au fost reabilitate în anul 2005); prevederea de dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație; protejarea tuturor elementelor metalice ale infrastructurilor și suprastructurii împotriva coroziunii și altele.
Podul de la Pantazi a mai fost reparat în urmă cu circa 18 ani, după ce a fost afectat puternic de o viitură venită pe râul Teleajen, însă nicio autoritate nu a avut în plan proiectarea și execuția unei alte structuri, mult mai solide și cu două benzi de circulație. Cu atât mai mult cu cât autospecialele Ambulanței – sau ale pompierilor – nu pot trece pe structura existentă, din cauza dimensiunilor și restricțiilor de tonaj.