Sistemul informatic de emitere a biletelor feroviare integrate va fi lansat în mai puţin de o lună, astfel încât să se poată achiziţiona un singur bilet pentru mai mulţi operatori, a anunțat preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Ştefan Roşeanu (foto), potrivit Agerpres.
Astfel, călătorii vor putea să intre pe un site, la Mersul trenurilor, şi îşi vor putea cumpăra un bilet pentru mai mulţi operatori de transport, fără să se mai intereseze ce companie operează pe o anumită secţie.
În ceea ce priveşte investiţiile, şeful ARF a precizat că vor fi cumpărate trenuri moderne, aşa numitele rame.
„Seamănă cu ramele de metrou, sunt bidirecţionale. Toate sunt electrice. Strategia pe care noi o avem în corelare cu strategia europeană este de a încuraja doar vehiculele nepoluante, pentru că vehiculul feroviar are o durată de viaţă de peste 30 de ani şi, atunci, dacă am cumpăra un vehicul Diesel, înseamnă că noi, ca ţară, şi ca instituţie publică, am contribui la ratarea ţintei din 2050 impusă de Uniunea Europeană”, a mai spus Ştefan Roşeanu.
El a precizat că în noiembrie-decembrie ar putea avea loc primul test al unui astfel de tren pentru introducerea sa în circulaţia comercială. Potrivit acestuia, sunt în evaluare, în acelaşi timp, încă 62 de trenuri. „Trenurile care vin sunt trenuri de lung parcurs şi pentru zona Moldovei. Trenurile vor merge la Bucureşti – Suceava, Bucureşti – Iaşi, Suceava – Constanţa şi aşa mai departe, inclusiv Iaşi, Cluj, Timişoara se va moderniza prin introducerea unor astfel de trenuri”, a adăugat Ştefan Roşeanu.
De asemenea, vor fi achiziţionate încă 20 de trenuri. El a mai făcut referire la „un proiect pilot foarte important”, respectiv trenurile pe hidrogen, unde, însă, nu au fost depuse oferte „la prima încercare” pentru achiziţia acestui tip de trenuri.
De asemenea, a menţionat totodată că, pe zona de călători, anul 2022 se încheie cu peste 10% creştere a traficului, comparativ cu anul anterior – observându-se un trend de întoarcere a oamenilor către calea ferată.