N. D.

Comisarul șef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului – Regiunea Sud Muntenia, Ion Iordăchescu, a revenit recent cu noi detalii în ceea ce privește remedierea situației ce vizează neemiterea facturilor de către Electrica Furnizare. Așa cum a promis, acesta a dat publicității, pe pagina sa oficială de facebook, pașii care au mai fost făcuți în urma notificărilor transmise de către instituția pe care o conduce către compania de furnizare a energiei electrice. Astfel, potrivit comisarului șef Ion Iordăchescu, săptămâna trecută, ”Operatorul economic a fost sancționat de comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Prahova cu două amenzi în valoare totală de 20.000 de lei, pentru nerespectarea măsurilor dispuse în documentul de control anterior (emiterea facturilor în termen de maximum 15 zile), precum și pentru nerespectarea condițiilor contractuale de a emite facturile la timp”. Subliniind că, în același timp, s-au dispus și măsuri de remediere a deficiențelor, respectiv de emitere a facturilor către consumatorii casnici, șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului – Regiunea Sud Muntenia, a făcut public și răspunsul de la Electrica Furnizare. Redăm integral acest document, semnat de către directorul general al companiei, Darius Meșca: ”Având în vedere multiplele modificări legislative din perioada octombrie 2021- septembrie 2022, a fost necesar ca Electrica Furnizare să realizeze o serie de optimizări și dezvoltări semnificative ale sistemului informatic de facturare, care să permită evidențierea în cadrul facturilor a măsurilor de sprijin acordate consumatorilor de energie electrică și gaze naturale. În ciuda faptului că modificările de soft necesare aplicării măsurilor au fost unele complexe, compania a depus toate eforturile pentru a scurta timpii de implementare, astfel încât să poată răspunde cu celeritate nevoilor clienților. În perioada 19 octombrie – 21 octombrie 2022, Electrica Furnizare SA a desfășurat o amplă campanie de emitere a facturilor de energie pentru categoriile de clienți din portofoliu la care facturarea a fost sistată în scopul implementării modificărilor legislative. Facem precizarea că o astfel de campanie complexă de emitere de facturi a avut loc și la mijlocul lunii septembrie 2022. Asigurăm clienții afectați de întârzierea în emiterea facturilor că vor beneficia de o perioadă de grație suplimentară pentru plată acestora. De asemenea, clienții Electrica Furnizare au posibilitatea de a solicita plata eșalonată a facturilor ce vor fi emise în această perioadă”.