N.D.

Așa cum v-am informat într-o recentă ediție a ziarului nostru, întârzierea emiterii facturilor pentru consumul de energie electrică a intrat și în atenția reprezentanților de la Protecția Consumatorilor. Astfel, Ion Iordăchescu- comisarul șef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia- a anunțat că, urmare a petițiilor înregistrate la instituția pe care o conduce, legate de procesul de facturare a contravalorii consumului de energie electrică, a transmis nenumărate adrese către conducerea S.C. Electrica furnizare. La câteva zile după acest anunț, șeful Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia a revenit cu noi detalii pe această temă, menționând că a primit deja un răspuns de la Electrica Furnizare, din care reiese că, în cazul următoarelor facturi ce vor fi emise, se poate plăti și eșalonat.Iată răspunsul oficial la care ne-am referit, al cărui conținut îl redăm integral: ”Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerințe impuse de reglementările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022, respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare. Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor și implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare. După efectuarea tuturor modificărilor necesare în sistemul informatic, pe baza citirii transmise de către Operatorul de Distribuție Energie Electrică România SA, pe baza transmiterii indexului autocit de client și a estimărilor aferente locurilor de consum fără citire, facturile se vor emite lunar. Vă informăm că pentru a veni în întâmpinarea clienților, Societatea Electrica Furnizare S.A le oferă acestora posibilitatea de plată eșalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă. Eșalonarea se acordă în baza unei solicitări, care poate fi trimisă la adresa clienti@electricafurnizare.ro”.