Pe fondul crizei apei calde menajere din Ploiești – o problemă ce persistă în municipiul reședință al județului Prahova de la începutul lunii august a.c. – și al disputelor, fără niciun rezultat, între administrația locală și cea județeană, în ultima perioadă, în spațiul public, au apărut tot felul de informații, care nu au făcut altceva decât să adâncească și mai mult confuzia în rândul ploieștenilor. Astfel, pe lângă un comunicat atribuit conducerii administrației județene, prin care se anunța că se reia furnizarea apei calde de la începutul lunii septembrie a.c., dar care s-a dovedit a fi un fals, după cum a anunțat, oficial, Consiliul Județean Prahova, documentele fiind înaintate Inspectoratului Județean de Poliție Prahova pentru confruntarea și demararea procedurilor legale, mai nou, în spațiul public au apărut și unele înregistrări în care apărea invocat și numele fostului operator de termoficare Veolia. Pentru a se face lumină în acest ultim caz, pe adresa redacției, joi, a fost primit un punct de vedere pe această temă din partea Veolia, pe care îl redăm integral: ”Ca urmare a unor speculații recente apărute in spațiul public cu privire la posibilitatea preluării de către Veolia a serviciilor de furnizare a apei calde și energiei termice în municipiul Ploiești, revenim cu următoarele precizări: Veolia anunță că informațiile potrivit cărora este posibilă preluarea serviciului de alimentare cu energie termică reprezintă o speculație, compania neavând intenția de a redeveni furnizor de apă caldă și căldură pentru Municipiul Ploiești. În plus, chiar și în situația în care o autoritate locală, din orice oraș al României, ar demara o procedură legală de selectare și atribuire a gestionării serviciului public de alimentare cu energie termică, implementarea unei astfel de decizii ar implica un proces tehnic și procedural complex și cu o durată de pregătire considerabilă (luând în calcul situațiile precedente de acest tip, procesul durează minimum 9 luni). Veolia și-a încheiat activitatea de furnizare a serviciului de alimentare cu energie termică în data de 13.05.2022, ca urmare a încetării înainte de termen a Contractului de delegare prin concesiune. Pe parcursul celor peste 18 ani de activitate, compania și-a respectat întotdeauna obligațiile de a furniza serviciul de alimentare cu energie termică la parametrii de calitate stabiliți prin Contract, gradul de continuitate în furnizarea energiei termice ajungând la peste 99%. De asemenea, în fiecare an, pornirea sezonului de încălzire s-a realizat la timp, conform reglementărilor legale și în condiții optime, nefiind probleme de natură tehnică care să afecteze siguranța în exploatare a echipamentelor. Încheierea contractului și predarea sistemului de alimentare centralizată cu energie termică către Concedent s-au realizat cu respectarea tuturor reglementărilor legale și contractuale”.
Acasă Administratia locala Compania Veolia: Informaţiile potrivit cărora este posibilă preluarea serviciului de alimentare cu...