Ieri, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că acordarea de calificative la Educaţie Fizică, Educaţie Muzicală şi Educaţie Plastică, propunere justificată de notele foarte mari obţinute de peste 90% dintre elevi, va încuraja participarea elevilor la aceste discipline, fără a simţi presiunea notei, potrivit Agerpres.
„Am participat la o dezbatere constructivă cu reprezentanţi ai sindicatelor din învăţământul preuniversitar şi profesori de educaţie fizică, întâlnire în cadrul căreia am prezentat o sinteză realizată prin agregarea unor seturi de date din SIIIR – Sistemul Integrat Informatic al Învăţământului din România. Studiul a fost realizat la nivel naţional, pe o eşantionare reprezentativă (220 şcoli din toate judeţele; 64.281 de elevi/min 4 şcoli/judeţ, cu o distribuţie echilibrată între mediile de rezidenţă: urban – rural)”, a scris, Cîmpeanu, pe Facebook.
Potrivit studiului, în foarte multe şcoli, nu există nici măcar o medie diferită de 10 la aceste discipline (37 şcoli din eşantionul de 220 şcoli), iar în celelalte mediile sunt distribuite pe patru paliere – 10, 9,50, 9 şi mai puţin de 9.
„Peste 96% dintre elevi au medii anuale de 9, 9,50 şi 10, iar aproape 90% au media anuală 10 la disciplina Educaţie Fizică. La Educaţie Muzicală şi Educaţie Plastică, circa 93% dintre elevi au medii anuale de 9, 9,50 şi 10. Din 192.843 de medii analizate, 162.052 sunt medii generale/anuale de 10”, a evidenţiat ministrul, citând studiul menţionat.
Sorin Cîmpeanu a subliniat că numărul de ore alocat săptămânal acestor discipline nu va fi diminuat, existând posibilitatea de creştere prin noile planuri-cadru care vor fi aplicate începând cu septembrie 2023.”Fundamentat pe această situaţie reală, propunerea este de acordare a calificativelor pe patru paliere: Foarte bine/Bine/Suficient/Insuficient. Pentru învăţământul vocaţional/clase cu profil sportiv se va păstra sistemul de notare de la 1 la 10, lucru deja precizat în proiectul legii.