„Eroii FAST”, o campanie premiată care promovează educația și conștientizarea simptomelor accidentului vascular celebral în rândul copiilor, a reușit să obțină un titlu Guiness World Records, potrivit Hotnews. „Eroii FAST’’ este o campanie de educație pentru sănătate, adresată copiilor din întreaga lume. Aceasta vizează creșterea gradului de conștientizare a simptomelor accidentului vascular cerebral, având o mare misiune – aceea de a recruta un milion de copii din întreaga lume, care vor ști cum să-și ajute bunicii în situația în care s-ar confrunta cu un accident vascular cerebral. Studiile de cercetare au arătat că, adesea, oamenii nu recunosc semnele cheie ale unui accident vascular cerebral și nu solicită imediat asistență medicală de urgență. Din cauza faptului că nu ajung în timp util la spital, majoritatea pacienților cu AVC nu primesc tratamentul optim. Riscurile unui accident vascular cerebral sunt foarte ridicate în cadrul categoriei de vârstă de peste 60 ani. Datorită cunoștințelor asimilate în urma proiectului, copiii pot ajuta la producerea unei diferențe reale, trezind interesul și atenția întregii familii. Scopul general este acela de a asigura că, atunci când are loc accidentul vascular cerebral, părinții și bunicii beneficiează la timp de tratament, astfel încât sechelele să nu fie grave și să aibă în continuare o viață normală. Campania „Eroii FAST”a obținut un titlu Guiness World Records după ce participanților li s-a cerut să încarce o fotografie cu ei purtând o mască de supererou, realizată cu ajutorul secțiunii dedicate din site, și s-a reușit crearea celui mai mare album foto online, cu oameni care poartă măști de supereroi. În total, au fost înscrise 20.350 de fotografii individuale. Colecția de selfie-uri cu supereroi cuprinde atât copii, cât și părinți sau bunici, din întreaga lume, această inițiativă fiind îmbrățișată de oameni din 20 de țări. Având drept tematică supereroii, „Eroii FAST” este o campanie premiată care se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 9 ani. Aceasta urmărește să îmbunătățească educarea și recunoașterea simptomelor accidentului vascular cerebral, precum și necesitatea chemării imediate a unei ambulanțe în cazul suspectării acestei situații. Campania valorifică entuziasmul uimitor pe care îl au copiii în procesul de învățare și îi încurajează, totodată, să împărtășească informațiile celor din familie, în special bunicilor. Astfel, printr-un proces de învățare incidental, familiile și comunitățile devin mai conștiente și mai bine pregătite în cazul în care se vor întâlni cu o situație care face parte din contextul unui accident vascular cerebral. Sheila Martins, profesor de neurologie și președinte ales al World Stroke Organization, și cea care a susținut public campania Eroii FAST, a declarat: „Unu din patru oameni va suferi un accident vascular cerebral în timpul vieții, așadar, aceasta este o situație serioasă care ajunge să îi afecteze pe cei mai mulți dintre noi. La nivel mondial, accidentul vascular cerebral este considerat a doua cauză de deces și a treia cauză care provoacă dizabilități. Cu toate acestea, accidentul vascular cerebral este tratabil. Persoanele care suferă de acesta au imediată nevoie de acces facil la cele mai înalte standarde de îngrijire medicală. Astfel, creșterea gradului de conștientizare a simptomelor cheie este vitală. Copiii pot contribui la o schimbare reală, stârnind interesul în rândul membrilor familiei lor. Scopul general este acela de a ne asigura că, atunci când apare un accident vascular cerebral, părinții și bunicii noștri pot supraviețui, atât timp cât sunt supuși unui tratament eficient și rapid.” În România, proiectul a fost implementat în 1280 de clase din peste 850 de unități de învățământ din toate județele țării, ajungând în felul acesta la un numar de aproximativ 30.000 de copii care au urmat programul cu cele 5 cursuri și s-au înscris în platforma fasthereos.com.
Acasă Actualitate Campanie de conștientizare a simptomelor accidentului vascular cerebral adresată copiilor, în Guinness...