Târgul de Miere, la Câmpina

Cea de-a XI-a ediţie a Târgului Mierii de la Câmpina va avea loc în perioada 26-28 februarie. Manifestarea se va desfășura la Casa Tineretului, în interior și în exterior, pe o suprafață de cca. 3000 mp. Participanții vor găsi la acest târg peste 20 de sortimente diferite din acest produs al naturii: de la miere de tei și de salcâm, polifloră, până la sortimente rare precum: miere de păducel, mentă și flori de baltă; de la mierea cu nuci sau scorțișoară până la celebrul hidromel, precum şi zeci de alte produse cu miere. Totodată, vor avea loc mai multe concursuri, precum: „Cel mai mare mâncător de miere”, “Cel mai bun degustător de miere” (participanții vor fi provocați să identifice 10-12 tipuri de miere); “Cea Mai Bună Miere”, un concurs foto cu tematică apicolă etc. Anul trecut, la Târgul Mierii au participat peste 15.000 de vizitatori, potrivit autorităților locale.

Cei mai mulţi turişti străini în România ar putea proveni din Israel

Cei mai mulţi turişti străini în România ar putea proveni, începând de anul viitor, din Israel, după ce Germania a dominat în ultimii ani topul ţărilor generatoare de incoming pentru piaţa românească. După cum v-am mai informat, anul trecut, numărul turiştilor din Israel a crescut cu 60%, la aproape 220.000 de persoane, astfel că statul din Orientul Mijlociu a urcat o poziţie, pe locul doi, în topul ţărilor care aduc turişti pe piaţa locală. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Anca Pavel Nedea, pune evoluţia pe seama relaţiilor istorice dintre România şi Israel, promovării pieţei locale şi lansării mai multor zboruri charter. „Pe termen lung a contat relaţia foarte bună, fără întrerupere, între cele două state. Populaţiile recunosc aceste afinităţi şi cei din Israel nu uită că noi am rămas lângă ei în momente când alte ţări s-au retras. Este important, totodată, că România s-a afirmat în ultimii ani, s-a promovat cu brandul de ţară şi s-au făcut investiţii semnificative. Pe termen mediu scurt, incomingul a fost stimulat de faptul că tour-operatori din Israel şi-au asumat riscul să facă chartere, sesizând oportunităţile şi dorinţele turistului israelian, care circulă foarte mult şi tot timpul anului”, a declarat şeful ANT, pentru Mediafax. De altfel, numărul israelienilor care vizitează România a crescut semnificativ în ultimii ani, de la 96.600 în 2013, la 139.400 un an mai târziu şi aproape 220.000 în 2015. Turiştilor israelieni le plac viaţa de noapte, cazinourile, Litoralul, Delta Dunării şi Transilvania. Şeful ANT se aşteaptă pentru următorii ani, de asemenea, la creşteri semnificative ale numărului de turişti din Rusia şi China. În perioada 9-10 februarie are loc, la Tel Aviv, Târgul Internaţional de Turism pentru Piaţa Mediteraneeană (IMTM), România fiind prezentă cu un stand unde expun 22 de companii, asociaţii şi consilii judeţene.