Procedura de evaluare a activităţii desfăşurate în cadrul stagiului a fost simplificată de Guvern şi devine mai accesibilă pentru angajator, măsura fiind luată pentru a facilita accesul tinerilor absolvenţi de învăţământ superior pe piaţa muncii, potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii preluat de Agerpres.
Astfel, proiectul de lege adoptat modifică şi completează Legea nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenţii de învăţământ superior şi prevede eliminarea comisiei de evaluare şi introducerea obligaţiei mentorului de a evalua în mod obiectiv activitatea stagiarului şi de a propune modalităţi de îmbunătăţire a acesteia.
De asemenea, aceeaşi măsură a fost luată şi în cazul raportului întocmit în prezent de stagiar, în care sunt descrise activităţile desfăşurate. Odată cu intrarea în vigoare a noului act normativ, mentorul va avea obligaţia să realizeze un referat de evaluare cu 10 zile lucrătoare înainte de terminarea perioadei de stagiu, pe care să-l aducă la cunoştinţa stagiarului în termen de 3 zile lucrătoare.
Actul normativ mai prevede ca, în cazul în care încetează sau se modifică contractul individual de muncă al mentorului, acesta are obligaţia de a elabora un raport al perioadei de stagiu parcurse de stagiar până la acel moment. De acest raport se va ţine cont la evaluarea finală pe care o face conducătorul compartimentului. Acesta va putea solicita mentorului şi alte documente care au stat la baza elaborării raportului.