N. D.
Potrivit unui comunicat transmis ieri, în mod oficial, Veolia Energie Prahova (VEP) a încheiat sezonul de încălzire 2021–2022 începând cu data de 27 aprilie a.c., ca urmare a îndeplinirii condițiilor legale pentru oprirea furnizării căldurii în sistem centralizat. ”În acest context, de la această dată (n.n. – 27 aprilie 2022), toate echipamentele de producție ale VEP vor trece la schema de funcționare pentru perioada de vară, astfel încât să permită continuitatea alimentării cu apă caldă pentru toți clienții din Ploieşti. În perioada extrasezonului, rămasă până la încetarea perioadei asumate de asigurare a continuității serviciului public – respectiv 13.05.2022, Veolia Energie Prahova va derula lucrări de întreținere și reparații pentru echipamentele de producție, transport și distribuție. Compania rămâne permanent la dispoziția clienților săi, recomandându-le ca, în perioada următoare, să utilizeze opțiunile alternative de contactare la distanță: prin apel telefonic către colegii noștri din Call-Center, disponibili 24h/24h, la numerele: 0 800 800 255 (gratuit, în rețeaua Telekom) sau 0244 408 888 (tarif normal, în orice rețea); pe adresa de e-mail ploiesti@veolia.com; pe fax la numărul: 0244 594 580”, se mai arată în comunicatul de presă trasmis de Veolia.
Reamintim faptul că, pe data de 24 aprilie a.c., consilierii județeni și consilierii locali ploieșteni s-au întrunit în ședință, cu caracter extraordinar, pentru a vota proiectul prin care s-a luat act de asigurarea continuității furnizării serviciului public de alimentare cu energie termică în municipiul Ploiești de către operatorul Veolia Energie Prahova S.R.L. până la data de 13 mai 2022, ora 24.00. Asigurarea acestei continuităţi a fost necesară ca urmare a rezilierii contractului de către Veolia, înainte de termen, la data de 31 martie 2022. Pe data de 16 martie a.c., Consiliul Județean Prahova a solicitat operatorului să asigure serviciul public de furnizare a energiei termice şi apei calde şi în următoarea perioadă, până la finalizarea licitaţiei şi semnarea unui nou contract, dar nu mai mult de 90 de zile, în baza prevederilor legislației privind serviciile comunitare de utilități publice. Astfel, în baza prevederilor legale, dar şi a discuţiilor ulterioare interinstituţionale privind impactul pe care l-ar fi avut sistarea acestor servicii, operatorul s-a conformat şi a notificat Consiliul Judeţean Prahova şi Consiliul Local Ploieşti cu privire la asigurarea continuităţii până la data amintită mai sus. Sistemul centralizat de încălzire este gestionat, în comun, de cele două administraţii, Consiliul Județean Prahova deţinând centrala termică de la Brazi şi reţeaua primară de transport, iar Ploieştiul reţeaua de distribuţie. Agentul termic este asigurat în 55.000 de apartament din oraș, în care locuiesc aproape 120.000 de ploieșteni.