V. Stoica

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) intensifică, în această perioadă, supravegherea pieței în ceea ce privește comercializarea produselor preferate de români, în perioada premergătoare sărbătorilor pascale, transmit reprezentanții instituției. Astfel, ca parte a tematicii de control, la nivelul întregii țări, inițiate de președintele ANPC, Horia Constantinescu, și coordonate de directorul general, Paul Anghel, marți, 12 aprilie, s-au derulat acțiuni de verificare a modului în care sunt comercializate ouăle. Astfel, într-o singură zi, au avut loc 114 acțiuni de control în toată țara, aplicându-se amenzi contravenționale în valoare totală de 380.000 lei. S-a decis și oprirea definitivă de la comercializare a tuturor ouălor sparte sau cu termenul de valabilitate depășit, precum și oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor a unui magazine și a unui raion specializat din altul. Printre neregulile găsite: neconcordanțe între prețul de la raft și cel de la casa de marcat, comercializarea unor ouă cu data durabilității minimale depășită, comercializarea unor ouă fără data durabilității minimale menționată pe coajă, comercializarea unor ouă sparte, cu excremente de pasăre pe coajă sau în ambalaje deteriorate, așezate alături de cele conforme, ouă ținute la temperaturi ridicate.
Vom reveni cu detalii, pe măsură ce ANPC va furniza informații despre magazinele în care s-au descoperit probleme.