În România, viteza medie a a fost 50-55 km/h, dar între Bucureşti şi Câmpina a circulat şi cu 140 km /h

Trenul special Connecting Europa Express, care a traversat România la mijloc de septembrie, și-a încheiat parcursul la Gare de l’Est din Paris, la 35 de zile de la plecarea din Lisabona. Trenul a parcurs 26 de țări și a avut peste 150 de opriri. Trenul format din șase vagoane din țări diferite a circulat cu ocazia Anului European al Căilor Ferate și evenimentele au fost organizate de Comisia Europeană, potrivit Hotnews.
Călătoria nu a fost lipsită de probleme: un vagon s-a stricat în Croația și a fost reparat câteva zile mai târziu, vitezele au fost mici în Balcani și au fost greutăți de organizare în Germania și Elveția. Trenul a parcurs în medie cam 600 km/zi, în zilele mai scurte a rulat sub 300 km, în cele mai lungi a depășit 900-1.000 km și de câteva ori a mers și noaptea.
Trenul a intrat pe 17 septembrie în țară, pe la Giurgiu, și a ieșit pe 18 septembrie, pe la Curtici, dar a fost primit cu fast la Giurgiu, București, Brașov, Sibiu și Cluj.
Trenul a rulat cu 160 km/h pe cele mai rapide porțiuni, dar în România viteza medie a fost de 50-55 km/h, mai ales fiindcă segmente mari din marile magistrale au rămas neelectrificate. Între București și Câmpina trenul a rulat și cu 140 km/h, dar apoi au fost porțiuni mari de sub 50 km/h, mai ales între Brașov și Sibiu și Cluj și Oradea.